شناسه خبر: 4224 منتشر شده در مورخ: 1393/4/17 ساعت: 10:02 گروه: فرهنگی  
نمایشگاه قرآن؛ فضایی برای ارزش نهادن به جایگاه نابینایان
خندق مطرح کرد:

نمایشگاه قرآن؛ فضایی برای ارزش نهادن به جایگاه نابینایان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول بخش نابینایان نمایشگاه قرآن با بیان اینکه این نمایشگاه فضایی برای ارزش نهادن به جایگاه نابینایان است، گفت: فرد نابینا برای حضور در جامعه نیازمند مهارت‌های ارتباطی است از این رو نمایشگاه با اعمال برنامه‌های قرآنی می‌تواند زمینه‌ای را برای ارتقای درجات این افراد فراهم کند.

به گزارش ایران سپید نجله خندق، مسئول بخش نابینایان بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ، با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن زمینه‌ای برای ارتقای شکوفایی توانمندی نابینایان است، گفت: نمایشگاه قرآن هر ساله با رویکرد توسعه فرهنگ قرآنی و نمایش دستاوردهای قرآنی سازمان‌ها شکل می‌گیرد، امّا با اختصاص یک غرفه ویژه نابینایان در نمایشگاه امسال نیز زمینه‌ای فراهم شد تا آنها به عنوان قشری از جامعه توانمندی‌های خود را ارائه دهند.

وجود امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه نابینایان

وی درباره فعالیت غرفه نابینایان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن اظهار کرد: در این غرفه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای نابینایان و کم بینایان همچون قرآن به خط بریل و نرم‌افزارهای صوتی فراهم شده است.

خندق با تأکید بر ارزش نهادن به جایگاه نابینایان در جامعه عنوان کرد: فرد نابینا بنا به معلولیتی که از ناحیه چشم با آن مواجه است، احساس تخریب در جامعه دارد که نمایشگاه قرآن می‌تواند فضایی را برای معرفی استعدادهای این افراد باشد؛ چراکه این افراد می‌توانند در آینده به مدارج علمی بالایی دست یابند.

مدیرعامل مؤسسه مطالعات علمی ـ پژوهشی گویا درباره حضور نابینایان در نمایشگاه قرآن گفت: در غرفه نابینایان این نمایشگاه، هر روز یک نشست قرآنی با موضوعات متفاوت و بهره‌گیری از اساتید متبحّر برگزار می‌شود که می‌توان به حضور بیش‌از 50 نفر از نابینایانی که در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) فعالیت دارند، اشاره کرد.

خندق با اشاره به کاهش زمان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مطرح کرد: شاید از دید اغلب کارشناسان و مسئولان برگزاری این نمایشگاه، زمان کوتاه در کیفیت تأثیر دارد امّا به عقیده بنده به دلیل رسالتی که نمایشگاه قرآن دارد لازم است تا به زمان آن افزایش داد تا فعالیت‌ها گسترده‌تر به نمایش گذاشته شود.

ضرورت افزایش برنامه‌های قرآنی برای نابینایان در نمایشگاه

وی معتقد است که نابینا بودن نمی‌تواند در رشد و توانایی این افراد در زمینه‌های قرآنی و دینی و حتّی علمی تاثیر منفی بگذارد، در صورتی که اغلب نابینایان، نابینا بودن را نوعی فاجعه در زندگی خود می‌دانند، بنابراین پیشنهاد می‌شود فعالیت‌های مربوط به این افراد به صورت ویژه در نمایشگاه قرآن افزایش داده شود.

مسئول بخش نابینایان بیست‌ و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان کرد: فرد نابینا برای حضور در جامعه نیازمند مهارت‌های ارتباطی است از این رو نمایشگاه قرآن با برگزاری نشست و کارگاه‌های قرآنی می‌تواند زمینه‌ای را برای ارتقای درجات این افراد فراهم کند.

وی در پایان خواستار تساوی و برابری افراد نابینا و بینا شد و افزود: حقوق شخصی نابینایان همانند افراد بینا برابر بوده، به همین منظور می‌توان با تولید نرم‌افزارهای گویا و ایجاد مؤسسه‌های آموزشی ویژه نابینایان برای دانش‌افزایی و ارتقای مدارک بالاتر در رشته‌های مختلف بالاخص قرآن کریم نیز این برابری را ثابت کرد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *