شناسه خبر: 4139 منتشر شده در مورخ: 1393/4/8 ساعت: 10:37 گروه: گزارش تصویری  
ضیافت جان

ضیافت جان

ایران سپید در تمامی روزهای ماه مبارک رمضان مسابقه ایی را با نام ضیافت جان برگزار می کند.

 از شما خوانندگان عزیز دعوت می کنیم تا در این مسابقه شرکت کنید. قرار بر این شده هر روز در همین صفحه به سؤال طرح شده از طریق تماس با شماره 84711371 پاسخ دهید در پایان ماه مبارک رمضان به چند نفر که بیشترین پاسخ صحیح را داده اند جوایزی اهدا خواهد شد.

 سؤال:  ا- کدام سوره از قرآن کریم به نام یک کوه نامگذاری شده است؟

 در ماه رمضان همراه ایران سپید باشید

نکته های قرآنی

سوره کوثر که در منزلت حضرت زهرا (س) نازل شده، داراى ویژگى ژرف و شگرفى است، در اینجا ما به یکی از این نکات ارزشمند اشاره میکنیم. در زبان عربى هنگامى که گفته میشود: «قامَ لَها»، یعنى این مرد به احترام آن زن از جاى خود برخاست؛ ولى هنگامى که گفته میشود: «قامَ اِلَیها»، یعنى این مرد به احترام آن زن از جاى خود برخاست و به جهت احترام ویژه اى که براى آن زن قائل بود، چند قدمى نیز به طرف او حرکت کرد. در بحار الانوار گفته شده است که هرگاه حضرت زهرا (س) نزد پیامبر (ص) می آمدند «قامَ اِلَیها»،  یعنى پیامبر(ص) نه فقط به احترام حضرت زهرا (س) از جاى خود بر میخاستند؛ بلکه به جهت احترام ویژه اى که براى حضرت زهرا (س) قایل بودند، چند قدمى نیز به طرف او حرکت میکردند و سپس حضرت زهرا (س) را در جاى خود می نشاندند. 

دعای روز اول

أَللّهُمَّ اجْعَلْ صِیامی فیهِ صِیامَ الصّآئِمینَ، وَ قِیامی فیهِ قِیامَ الْقآئِمینَ؛ وَ نَبِّهْنی فیهِ عَنْ نَوْمَةِ الغافِلینَ، وَ هَبْ لی جُرْمی فیهِ یا إِلهَ الْعالَمینَ، وَاعْفُ عَنّی یا عافِیاً عَنِ الْمُجْرِمینَ. خداوندا روزه‌ام‌ را در این‌ روز مانند روزه‌ روزه‌داران‌ و شب ‌‌زنده‌داریم‌ را مانند شب‌زنده‌‌داری‌ شب‌‌زنده‌داران‌ قرار ده؛ و مرا در این‌ روز از خواب‌ بیخبران‌ بیدار کن‌ و گناهم‌ در این‌ روز بخشای‌، ای‌ معبود جهانیان‌ و از من‌ درگذر، ای‌ درگذرنده‌ گنهکاران.

 

دعای روز اول ماه رمضان
فایل صوتی جزء اول قرآن کریم
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *