شناسه خبر: 4090 منتشر شده در مورخ: 1393/4/1 ساعت: 15:15 گروه: فرهنگی  
گروه نور بعد از 7 سال در تهران کنسرت می دهد

گروه نور بعد از 7 سال در تهران کنسرت می دهد

گروه موسیقی نور به سرپرستی کریستف رضایی بعد از 7 سال ، 5 و 6 تیرماه در تهران به روی صحنه می رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، در این کنسرت که توسط انجمن موسیقی ایران برگزار می شود گروه موسیقی نور متشکل از هنرمندان ایرانی و فرانسه 5 تیرماه در تالار وحدت و 6 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران به اجرا می پردازند.

در این دو اجرا علاوه بر اعضای اصلی شامل کریستف رضایی(آواز تنور، هارمونیوم)، مصطفی محمودی(خواننده)، رضا عسگرزاده(پاکو، دودوک، فلوت رکوردر، همخوان)، پیر بارانژه(آواز تنور، فلوت تراورزو)، کوروش بابایی(ترهو، همخوان)، حمید خسروشاهی (آواز باس، کوبه ای )و علی رحیمی(کوبه ای، همخوان)، شهرام غلامی(عود) نیز به عنوان هنرمند میهمان جایگزین علی بوستان خواهد شد که به علت همراهی در کنسرت استاد حسین علیزاده در تبریز حضور نخواهد داشت.

گروه موسیقی  نور متشکل از هنرمندان ایرانی و فرانسه و به سرپرستی کریستف رضایی، تلاش دارد تا به کشف و بازآفرینی دوره‌ای از فرهنگ موسیقایی جهان بپردازد که در آن شرق و غرب با بیان هنری مشترک به خلاقیت می‌پرداخته‌اند. انتشار اولین آلبوم این گروه با عنوان «آلبا» (که در قلعه تاریخی اردشیر بابکان ضبط شد) با استقبال کم نظیری در ایران و دنیا مواجه شد.این گروه طی 14 سال  فعالیت مستمر خود علاوه بر چندین کنسرت در تهران، بالغ بر 50 اجرا در کشورهایی چون فرانسه، بلژیک، آلمان، اسلوونی، کره جنوبی و اطریش داشته اند که یکی از مهمترین آنها حضور در جشنواره موسیقی آیینی فز در مراکش (1391) بوده است.

متون مذهبی قرون 9 الی 13 میلادی، اشعار عارفانه مولوی، حافظ و با باطاهر همچنین ترانه های فولکلور کردی، ساختار آوازی  این مجموعه را تشکیل می دهند که با سازهایی چون ترهو، فلوت، دودوک، پاکو، هارمونیوم، عود و کبه ای همراهی خواهد شد.

گروه موسیقی نور 5 تیرماه ساعت 22 در تالار وحدت و 6 تیرماه ساعت 19 در فرهنگسرای نیاوران به اجرا می پردازند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *