شناسه خبر: 4088 منتشر شده در مورخ: 1393/4/1 ساعت: 15:07 گروه: فرهنگی  
ویژه برنامه‌های شبکه دو در ماه مبارک رمضان

ویژه برنامه‌های شبکه دو در ماه مبارک رمضان

شبکه دو با تدارک برنامه‌هایی نظیر"سحر اولی ها"،‌"کوی محبت"،"شب‌های روشن" و ترتیل قرآن‌خوانی نوجوانان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه زنده «کوی محبت» به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی از 1 تا 30 ماه رمضان، از ساعت 20 تا 20:30 از نجف اشرف در شبکه دو پخش خواهد شد.

از جمله برنامه های دیگر که برای ماه رمضان، ترتیل قرآن با قرائت نوجوانان است که هر روز از ساعت 11 به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) پخش می‌شود.

برنامه دیگر این شبکه در ماه مبارک رمضان «سحر اولی‌ها»ست که به تهیه کنندگی احمد درویش علیپور تولید خواهد شد.

امسال ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان شبکه دو به روزه اولی ها اختصاص داده شده است، این برنامه با اجرای اکرم محمدی خواه به مدت 60 دقیقه پخش خواهد شد و طی آن مخاطبان از حضور حجت الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی خوش صحبت برنامه «عمو پورنگ» بهره‌مند می‌شوند.

برنامه بعدی شبکه برای ماه مبارک رمضان «شب‌های روشن» است، این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست که با اجرای رسالت بوذری و تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور روی آنتن می رود.

این برنامه ترکیبی زنده از ساعت 21 و. 30 دقیقه روی آنتن تلویزیونی می رود.

مثل سال‌های گذشته دکور این برنامه خانواده محور روی پشت بام قرار دارد و در آن از حضور خانواده ها بهره مند خواهیم شد، این برنامه هر شب با حضور یک کارشناس روحانی شناخته شده مثل شهاب مرادی و حجت الاسلام محمدرضا زائری پخش خواهد شد.

دقیقا موضوع این برنامه خانواده ایرانی – اسلامی است و موضوعاتی مثل روابط خانوادگی ، نقش پدر و مادر، ولایت پذیری، موضوع آموزش احکام به کودکان، محرم و نامحرم، دوستی های خانوادگی،نقش مسجد در تحکیم خانواده، نقش سفره و دور هم نشینی ها و .. . در این برنامه بررسی می‌شود.

این برنامه هر شب یک میهمان ویژه دارد، این میهمان ویژه گاهی از بین افرادی خواهند بود که تجربه های متفاوتی در زندگی داشته اند و گاهی هم از چهره هایی که توانسته اند خانواده موفقی داشته باشند استفاده می کنیم.

برنامه دیگری که در ماه مبارک رمضان هر روز بعد از اذان صبح روی آنتن می رود، «راه آرامش» به تهیه کنندگی محمد رفعتی است، 30 قسمت برگزیده از این برنامه برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و به امید خدا پخش خواهد شد.

رمضان امسال شبکه دو مجموعه تلویزیونی «فاخته» به تهیه کنندگی داوود قچاق و کارگردانی محمود معظمی را برای مخاطبان خود روی آنتن می برد. این مجموعه درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود. این سریال با شروع ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 18 از این شبکه پخش می شود.

مجموعه تلویزیونی «کیفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دو با محوریت عدالت طلبی و تاثیر آن بر زندگی افراد تولید می شود. «کیفر» در 6 قسمت 40 دقیقه ای به روایت زندگی دو دوست می پردازد که در اوج رفاقت به واسطه اتفاقی در دو سوی ترازوی عدالت مجبور به انتخاب می شوند و هر یک به دنبال گذشته خود می گردد . این مجموعه شب های قدر از این شبکه پخش خواهد شد.

گروه خانواده شبکه دو نیز در ماه مبارک رمضان جنگ شبانه «ضیافت الهی » را روی آنتن می برد، این برنامه هر شب از ساعت 24 با تدارک آیتم های شاد و جذاب به خانه مخاطبان خود می رود.

طرح 1448 برنامه‌ای برای حفظ موضوعی قرآن است که در شبکه‌های مختلف سیما به طور متمرکز پیگیری می‌شود، شبکه دو نیز با توجه به مخاطب و رویکرد خودش این برنامه را به تهیه کنندگی حسن سرپرست و کارگردانی محمد رفعتی روی آنتن فرستاده است.

این برنامه برای نوجوانان تولید می شود و طی آن هر روز یک آیه از قرآن با حضور کارشناسان حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار می گیرد.

این برنامه نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته که از آن‌ها می توان به حضور و هنرنمایی هنرمندان خوش نویس اشاره کرد، همچنین یکی از دوستان نقاش ما در استودیو این برنامه حاضر می شود تا موضوعات قرآنی را در قالب تصویر در آورده و درک مفاهیم قرآن را از طریق نقاشی آسان تر کند.

پخش برنامه نوجوانانه «نسیم وحی» هم در دستور کار این شبکه قرار گرفته، این برنامه ترتیل نوجوانان است و در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 7 صبح پخش می شود.

در برنامه معارفی «نسیم وحی» به تهیه کنندگی مهدی خداوردیان، هر روز یک حزب از قرآن کریم به همت قاریان ممتاز نوجوان قرائت می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *