شناسه خبر: 3999 منتشر شده در مورخ: 1393/3/26 ساعت: 09:23 گروه: اجتماعی  
بیش از 5500 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه وجود دارد
مدیرکل بهزیستی کرمانشاه:

بیش از 5500 زن سرپرست خانوار در کرمانشاه وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 5 هزار و 600 نفر زن سرپرست خانوار در کرمانشاه وجود دارد

عبدالرضا میرزاییان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: سازمان بهزیستی روند توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را با هدف کسب مهارت‌های همه‌جانبه به این قشر دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار برای این است که این قشر از جامعه بتوانند برطرف‌کننده نیازها و مسائل خود باشند.

این مسئول با بیان اینکه پنج هزار و 600 نفر زن سرپرست خانوار در استان کرمانشاه وجود دارد، افزود: این قشر از جامعه مسئولیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خانواده را بر عهده دارند.

میرزاییان تصریح کرد: زنان، سالمندان و کودکان سه قشری هستند که نسبت به سایر اقشار جامعه بیشتر در معرض آسیب بوده و توجه به آنان باید از مهم‌ترین مسائل موجود در جامعه باشد.

به گفته وی، همسران زنان سرپرست خانوار به‌دلایل مختلفی از جمله فوت، محکومیت به زندان، مفقودالاثر و متواری بودن در منزل وجود نداشته و مسئولیت‌های زندگی بر عهده خود آن‌هاست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بعضی موارد زنان سرپرست خانواری هستند که به‌دلیل از کارافتادگی و یا اعتیاد همسرانشان امور زندگی خانواده را به تنهایی بر عهده دارند.

وی سازمان بهزیستی را نهادی رفاهی و متولی رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: این سازمان با ارائه خدمات لازم در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این قشر از جامعه را حمایت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: سازمان بهزیستی در زمینه اقتصادی با ایجاد شغل، حرفه‌آموزی، پرداخت کمک‌های جانبی از قبیل مستمری و غیرمستمری، پرداخت کمک هزینه ازدواج، مسکن، پرداخت وام خوداشتغالی و تسهیلات بلاعوض و سایر ملزومات زنان سرپرست خانوار را کمک می‌کند.

میرزاییان با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی رویکرد فرهنگی سازمان بهزیستی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار است، افزود: خدمات اجتماعی برای این قشر از جامعه از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی به‌شمار می‌رود.

به گفته این مسئول، در برخی موارد زنان سرپرست خانوار با تشکیل گروه‌های خودیاری فعالیت‌های مهم اقتصادی و اجتماعی را انجام داده‌اند که عملکرد بسیار مطلوبی در سطح استان کرمانشاه داشته است.

وی تصریح کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق شبکه‌های اجتماعی دیگر رویکرد مهم سازمان بهزیستی برای حمایت از این گروه جامعه است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *