شناسه خبر: 3976 منتشر شده در مورخ: 1393/3/21 ساعت: 15:01 گروه: فرهنگی  
شب شعر امام خمینی (ره) و انتظار فرج برگزار شد

شب شعر امام خمینی (ره) و انتظار فرج برگزار شد

فرهنگسرای ملل شاهد حضور پرشور شاعران پرآوازه ی کشور در همایش شب شعر امام خمینی(ره) و انتظار فرج بود.

به گزارش ایران سپیدهمایش شب شعر امام خمینی(ره) و انتظار فرج با حضور علی خیلدار؛ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، عزت‌الله خان محمدی؛ فرماندار شمیرانات و محمد صادق افراسیابی؛ معاون فرهنگی مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، استاد حمید سبزواری، دکتر عرفان نظر آهاری، مصطفی محدثی خراسانی، سائل لواسانی، سیمین میرآفتاب، سید محمد امین جعفری، کامران شرفشاهی، فضل الله دروش و ده نفر از دیگر شاعران برجسته و به نام کشور با هدف توجه به موضوع انتظار فرج از نگاه امام خمینی (ره) و از دریچه ی اشعار کلاسیک و نو در فرهنگسرای ملل تهران برگزار شد.

عزت اله خان محمدی فرماندار شمیرانات طی سخنانی ضمن تشکر از مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به جهت برگزاری این همایش، حضور در جمع اصحاب ادب و اندیشه را افتخاری برای خود دانست و هدف از شرکت در همایش شب شعر امام خمینی(ره) و انتظار فرج را عرض ارادت و ادب و اخلاص نزد شاعران متعهد کشور و مقام والای امام راحل(ره)  قید کرد.

وی دیوان اشعار امام خمینی را برخاسته از عظمت و توانایی آن بزرگوار در حوزه ی فرهنگ و ادب ذکر نمود و گفت : امام عظیم الشان راحل در زمان حیاتشان اذن انتشار اشعار خود را ندادند که این امر خود نشانگر عمق ادب و ایمان وخلوص معمار کبیر انقلاب است.

محمدصادق افراسیابی؛ معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز طی سخنانی از حضور میمون و پر برکت استاد سبزواری و دیگر بزرگان حوزه شعر و ادبیات در همایش تشکر و قدردانی نموده و خاطر نشان ساخت: امام خمینی (ره) حماسه سازی بود که انتظار فرج آخرین منجی بشریت را به درستی معنا بخشید، انتظاری که سرشار از عشق به تلاش برای ساختن آینده ای نو و به دور از هر گونه تباهی و آلودگی بود.

وی توجه به نگاه امام خمینی(ره) به موضوع انتظار آخرین منجی بشریت را لازمه ی دوری از انحرافات دوره ی آخر الزمان دانست و تاکید کرد: تنها راه نجات بشریت در عصر غیبت امام معصوم (ع) تمسک به ولایت فقیه و تبیعت کامل از ولی فقیه زمان است.

در پایان مراسم ضمن رونمایی از کتاب نقد عاشورایی به عنوان یکی از محصولات معاونت فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حوزه ی برگزاری نشستهای نقد و بررسی کتابها و اشعار مذهبی، از شاعران حاضر در جمع با حضور استاد سبزواری، علی خیلدار، محمد صادق افراسیابی، سید علیرضا برقعی، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شمیرانات و محمدجواد حیدری پور؛ رئیس فرهنگسرای ملل تقدیر شد.  

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *