شناسه خبر: 3947 منتشر شده در مورخ: 1393/3/21 ساعت: 09:17 گروه: سیاسی  
نعمتی خواستار ارتقای حقوق معلولان در جهان شد

نعمتی خواستار ارتقای حقوق معلولان در جهان شد

نخستین زن ایرانی برنده مدال طلای پارالمپیک در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل متحد درباره کنوانسیون معلولان، بر ارتقای حقوق معلولان در سراسر جهان تاکید کرد

نخستین زن ایرانی برنده مدال طلای پارالمپیک در کنفرانس مطبوعاتی سازمان ملل متحد درباره کنوانسیون معلولان، بر ارتقای حقوق معلولان در سراسر جهان تاکید کرد. 


به گزارش سرویس باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، زهرا نعمتی که مهمان ویژه کنفرانس سالانه اعضای کنوانسیون معلولان سازمان ملل متحد است، ظهر دوشنبه و یک روز قبل از برگزاری این کنفرانس در نشستی خبری، به سئوالات خبرنگاران مستقر در سازمان ملل متحد پاسخ داد. 

در آغاز این نشست، رئیس اداره توسعه از بخش اطلاعات سازمان ملل متحد خانم نعمتی را معرفی کرد و گفت: کسب مدال طلای وی به عنوان نخستین زن ایرانی، موفقیتی تاریخی است که نه تنها برای زنان و دختران ایرانی بلکه برای همه زنان و دختران در فراسوی مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیز الهام بخش بوده است. 

خانم نعمتی نیز در این کنفرانس که سفیر کنیا بعنوان رئیس اجلاس حضور داشت، خلاصه ای از چگونگی دستیابی اش به مدال طلای پارالمپیک لندن در سال 2012 و جایزه ورزشکار نمونه المپیک توسط بنیاد اسپورت آکورد در سال 2013 را تشریح کرد. 

این ورزشکار ایرانی با تاکید بر اینکه ورزش از بهترین راه های غلبه بر معلولیت است، گفت: رمز موفقیت من این بود که هرگز تسلیم معلولیتم نشدم. 

زهرا نعمتی افزود: اکنون زمان مهمی در سازمان ملل متحد است چرا که دستور کار توسعه پس از 2015 میلادی در حال مذاکره و تدوین است و مسئله معلولان در آن باید بطور جدی مدنظر قرار گیرد. 

وی از کشورهای مذاکره کننده دستور کار توسعه خواست، تحقق قابلیت دسترسی برای معلولان را در همه شهرهای جهان و نیز ایجاد فرصت برابر برای اشتغال کامل و مناسب برای معلولان را تا سال 2030 میلادی در دستور کار خود قرار دهند. 

این ورزشکار معلول از کشورمان درباره سطح و کیفیت امکانات و قابلیت های دسترسی برای معلولان در ایران گفت: زنان و دختران معلول در ایران نسبت به گذشته وضع بهتری دارند و هر روز به پیشرفت های بیشتری دست می یابند. 

وی افزود: هیچ کشوری در جهان در زمینه قابلیت دسترسی برای معلولان بی نقص نیست و در جمهوری اسلامی ایران نیز مسیر پیشرفت در این خصوص ادامه دارد. 

اجلاس سالانه کنوانسیون معلولان سازمان ملل متحد از صبح سه شنبه به وقت محلی در نیویورک آغاز می شود. 

زهرا نعمتی نیز به عنوان مهمان ویژه نشست امسال در این نشست رسمی سخنرانی خواهد کرد. 

همچنین قرار است فیلمی از زندگی و تلاش های این بانوی ایرانی در مقر سازمان ملل متحد به نمایش درآید.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *