شناسه خبر: 3933 منتشر شده در مورخ: 1393/3/20 ساعت: 12:35 گروه: فرهنگی  
سینمای ایران دنیای کودک را نمی شناسد
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

سینمای ایران دنیای کودک را نمی شناسد

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آشنا نبودن با شخصیت کودکان و دنیای کودک از مهمترین ضعف فعالان و دست اندرکاران سینمای ایران است

به گزارش ایران سپید علیرضا حاجیان زاده  در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان افزود: وقتی ما جهان کودکان را نمی شناسیم و روان شناسی ما مسائل کودک ایرانی را پژوهش نکرده و جامعه شناسی ما تصویر روشنی از گروه های اجتماعی و تخیل کودکان ندارد ، توقع رشد فیلمنامه ، جدا از انواع مشکلات مادی و مهنوی انتظاری بیهوده است زیرا که ما هیچ گاه به آسیب شناسی بنیادین نپرداخته ایم.

وی اظهار داشت: دنیای کودک با تخیل و فانتزی سر و کار دارد و اگر فیلمسازی قصد دارد اثری برای کودکان تولید کند باید از این ابزار برای فیلم خود بهر بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سینما یکی از بهترین روش ها برای آشنایی و شناخت کودکان با فرهنگ و ارزش های دینی است، افزود: مظاهر تمدن و آداب و رسوم سرزمین مادری ، قومیت ها و خرده فرهنگ های مناطق مختلف کشور و اسطورهای مذهبی و ملی و نیز تاریخ و جغرافیای سرزمین از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

حاجیان زاده اظهار کرد در این ارتباط فیلمنامه نویسان باید در باره آثار کودکان براساس زبان ، روانشناسی و جامعه شناسی مطالعه کرده و مبادله خوبی با پژوهش های فرهنگی در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد در حوزه سینمای کودک ایران ، فعالان این عرصه اعم از هنرمندان ، منتقدین ، سرمایه گذاران و مدیران و متولیان امور فرهنگ و هنر و مسئولین سینمای کودک دولتی و خصوصی باید در حل مشکلات و کاهش ضعفها تلاش کنند.

در پایان این آیین برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلمنامه نویسی کانون معرفی و با اهداء جوایز و لوح تقدیر از آنان قدردانی شد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *