شناسه خبر: 3886 منتشر شده در مورخ: 1393/3/17 ساعت: 14:48 گروه: اجتماعی  
یک میلیون و دویست و پنجاه نوآموز غربالگری می شوند
آغاز طرح سنجش نوآموزان

یک میلیون و دویست و پنجاه نوآموز غربالگری می شوند

روز شنبه مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شهر تهران، سال تحصیلی 93-94 در پایگاه طرح سنجش شهدای رسانه برگزار شد.

به گزارش ایران سپیددر این مراسم که با حضور نامدار عبدالهی رئیس آموزش و پروش استثنایی شهر تهران و معاون وزیر و همچنین جمعی از معاونین و مدیران ارشد مدارس برگزار شد تعدادی از نوآموزان به صورت نمادین مورد سنجش بینایی، شنوایی و ... قرار گرفتند. نامدار عبدالهی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایران سپید مبنی بر اینکه خدمات این طرح برای افراد تحت پوشش بهزیستی و خانواده های آنان به چه صورت است گفت: با توجه به اینکه قرار شده انجام این سنجش برای هر نوآموز ده هزار تومان هزینه داشته باشد، برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و افراد کم بضاعت رایگان است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نوآموز غربالگری خواهند شد گفت: با طرح غربالگری سلامت دانشآموزان، از بیماریهای نهفته در دانش‌آموزان جلوگیری میشود. گفتنی است این طرح که شامل آیتمهای 13 گانه ایی مانند شنوایی، اندازه گیری قد و وزن، تست هوش، تست بینایی سنجی، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو و غیره میباشد و قرار است از 65 پایگاه50 درصد پایگاه ها مجهز به پزشک عمومی باشند. لازم به ذکر است در پایگاه‌هایی که پزشک وجود ندارد دانشآموز باید به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند. نامدار عبدالهیان در بخش دیگری از صحبتهایش افزود: هم اکنون 900 پایگاه ثابت، 300 پایگاه سیار با 7 هزار پرسنل در 900 شهر و منطقه و 20 هزار روستا در کشور غربالگری سنجش سلامت نوآموزان را انجام میدهند. به گفته وی، سال گذشته  در 50 درصد ارزیابیها نوآموزان بدو ورود به دبستان حداقل یک نفر پوسیدگی دندان داشت. وی ادامه داد: همچنین چاقی از دیگر مشکلات دانشآموزان بود که  بحث الگوهای تغذیه‌ای و هدایت آنها به سمت فست‌فود که دارای ارزش غذایی کم هستند زنگ خطری برای اولیای آنها است. رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور توضیحات خود را اینگونه تکمیل کرد: 80 درصد نوآموزانی که در طرح سنجش سال گذشته حضور داشتند، سابقه حضور در مهد کودک را داشتند و 4 نمره بهتر از ارزشیابیهای ما را دریافت کرده‌اند که نشان میدهد اولیاء توجه ویژه‌ای به مهد کودک و پیش دبستانی داشته باشند. عبدالهیان با بیان اینکه در این طرح ارزیابیهای تحصیلی نیز از دانشآموزان انجام میشود، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات نوآموزان بهره هوشی آنها است که بر اساس آن نوآموزان به مدارس با نیازهای ویژه هدایت میشوند. وی در پایان افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان امسال برای نخستینبار شناسنامه سلامت به صورت الکترونیکی دریافت کرده و در پایگاههای سنجش سلامت آموزش و پرورش پرونده سلامت برای نوآموزان تهیه میشود. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *