شناسه خبر: 3881 منتشر شده در مورخ: 1393/3/17 ساعت: 08:55 گروه: اجتماعی  
حدود 9 میلیون مددجو از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند

حدود 9 میلیون مددجو از خدمات حمایتی بهزیستی بهره مند هستند

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود 9 میلیون مددجوی تحت پوشش، بطور مستقیم و غیرمستقیم از خدمات حمایتی این سازمان بهره مند می شوند.

 همایون هاشمی در گفتگو با ایرنا افزود: بیش از سه میلیون مددجو بطور مستقیم و شش میلیون مددجو نیز بطور غیرمستقیم از خدمات حمایتی، توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه حدود 1600 واحد توانبخشی، ارائه دهنده خدمات به معلولین، سالمندان و بیماران روانی مزمن هستند، ادامه داد: در 103 مرکز درمانی و توانبخشی، خدمات درمانی به بیماران روانی و مزمن ارائه می شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین گفت: بیش از یکهزار و 500 مجتمع روستایی تحت نظارت این سازمان فعالیت می کنند که بیشتر آنها از محل مشارکت های مردمی احداث شده اند.

وی با بیان اینکه حدود 10 هزار مهدکودک دولتی و غیردولتی، خدمات آموزشی تربیتی و مراقبتی را به کودکان پیش دبستانی انجام می دهند، افزود: بیش از 400 خانه کودکان ونوجوانان نیز خدمات تربیتی، مراقبتی و بهداشتی رفاهی

را به کودکان بی سرپرست(دولتی، خیریه و هیات امنایی) و مددجویان تحت حمایت ارائه می کنند.

هاشمی گفت: 465 مرکز درمان(دولتی) و بازتوانی سرپایی و بستری معتادان تحت نظارت این سازمان فعالیت می کنند که 370 موسسه غیردولتی فعال در زمینه پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی و 9 مرکز گذری(دی سی

آی) برای ارایه سرنگ و سوزن یک بار مصرف و آموزش های زیانکاهی هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *