شناسه خبر: 3846 منتشر شده در مورخ: 1393/3/10 ساعت: 10:01 گروه: اجتماعی  
افزایش مستمری مددجویان و یارانه مراکز نگهداری/ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار شهری
رئیس سازمان بهزیستی کشور

افزایش مستمری مددجویان و یارانه مراکز نگهداری/ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار شهری

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مستمری مددجویان و همچنین یارانه مراکز بهزیستی بر اساس اشل جدید پرداخت شده است ضمن اینکه حق بیمه زنان خانه‌دار شهری طبق سنوات گذشته پرداخت می‌شود.

به گزارش ایران سپید همایون هاشمی در خصوص اولویت برنامه‌های سال 93 و با توجه به تأکید وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی تحت عنوان "تحول بهزیستی" اظهار داشت: برنامه‌های پیش بینی شده با هدف ارتقاء خدمات به جامعه هدف، استقلال و خودکفایی مددجویان و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت مستمری بر اساس اشل جدید از 53 هزار تومان یک نفره تا 100 هزار تومان خانوار پنج‌نفره یکی از اقدامات جدید سازمان محسوب می‌شود که این کار از ابتدای سال جاری آغاز شده و مبلغ فوق به موقع به حساب مددجویان واریز می‌شود.

هاشمی بیان داشت: پرداخت یارانه مراکز نگهداری معلولان بر اساس آخرین مصوبه دولت از فروردین ماه تامین و به میزان 18.7 میلیارد تومان پرداخت شد که نسبت به سال گذشته 28درصد رشد دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: حق بیمه تامین اجتماعی زنان خانه‌دار شهری با توجه به ارتقاء حداقل حقوق کارکنان مشمول قانون تامین اجتماعی از ابتدای فروردین سال جاری تامین و ابلاغ شده است.

وی در ادامه به اعتبار تامین یک وعده غذای گرم روستا مهدها و مهدهای مناطق حاشیه شهرها اشاره کرد و گفت: این کار از ابتدای سال جاری آغاز شده و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به اهمیت امر توانمند‌سازی فرزندان ترخیصی از مراکز و زنان سرپرست خانوار اعتبار مربوطه به برنامه توانمند‌سازی از ابتدای سال به صورت ماهیانه به استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه سازمان در خصوص تأمین هزینه‌های کاشت حلزون برای افراد کم شنوا افزود: با توجه به آمار افراد شناسایی شده کم‌شنوا برای کاشت حلزون اعتبار لازم به میزان یک میلیارد تومان در سال جاری تامین شده است

وی در خصوص تامین و تحویل وسایل کمک توانبخشی به معلولان بیان داشت: مبلغ 12 میلیارد تومان جهت خرید و تحویل وسایل مورد نیاز به بهزیستی استان‌ها ابلاغ شده است. که رقم مذکور معادل عملکرد یکساله سال 92 تا این مرحله است

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *