شناسه خبر: 3843 منتشر شده در مورخ: 1393/3/8 ساعت: 09:33 گروه: اجتماعی  
طرح "مراقبت از معلولان در منزل" در خراسان رضوی اجرایی شده است
معاون بهزیستی خراسان رضوی:

طرح "مراقبت از معلولان در منزل" در خراسان رضوی اجرایی شده است

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر طرح مراقبت از معلولان در منزل در استان خراسان رضوی در حال اجرایی شدن است.

حمید رضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تربت حیدریه اظهار کرد: طرح مراقبت از معلولان توسط مراقبین آموزش دیده در منزل است و به اختصار توانبخشی مبتنی بر خانواده برای نخستین بار از سال 1391 در کشور اجرا شده است که

خراسان رضوی جزء 10 استان اول است و به دنبال توسعه این طرح در سال 1392 دو شهرستان تربت حیدریه و نیشابور برای اجرای این طرح اضافه شده است.

وی گفت: این طرح در خراسان رضوی با 240 معلول که توسط 110 مراقب مراقبت می‌شوند در حال اجرا است.

پوریوسف تصریح کرد: این طرح در تربت حیدریه در حال حاضر جهت 50 نفر معلول توسط 17 مراقب انجام می‌شود و همه مراقبین دوره 20 روزه آموزش را دیده‌اند و در حال حاضر دوره بازآموزی در حال اجرا است.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی افزود: هر نفر مراقب حداکثر به 4 نفر معلول خدمات مراقبتی ارائه می‌کند و هدف از اجرای این طرح این است که خانواده‌ها توانمند شوند و آموزش ببینند که خود خانواده مراقبت صحیح از مددجو را انجام دهد.

وی بیان کرد: این طرح خاص معلولینی است که وضعیت معلولیت آنها شدید است و از سایرخدمات بهزیستی نمی‌توانند استفاده کنند و این طرح جزء طرح‌های اجتماع محور بهزیستی است و در حال حاضر عملکرد این طرح در تربت حیدریه بسیار عالی ارزیابی می‌شود.

پوریوسف گفت: افراد معلول نیز آن دسته از افرادی هستند که دارای نقایص طولانی مدت فیزیکی، ذهنی یا حسی هستند و در مقابل با موانع مختلف ممکن است از نظر مشارکت کامل و موثر براساس اصول مساوی با دیگران دچار تاخیر شوند.

وی عنوان کرد: معلولان به عنوان بزرگترین اقلیتی که در همه جوامع به ویژه در کشورهای در حال توسعه حضور دارند، نیازمند گسترش و خدمات ویژه از طرح بخش دولت به عنوان بسترساز و تسهیل گر و از طرف تشکل‌های مردمی به عنوان فشار آورنده، منتقد، مجری و گاه پشتیبان هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *