شناسه خبر: 384 منتشر شده در مورخ: 1392/8/5 ساعت: 15:03 گروه: اجتماعی  
فعالیتهای مشاوره و امور روان شناختی بهزیستی

فعالیتهای مشاوره و امور روان شناختی بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی فعالیت های مشاوره و امور روان شناختی این سازمان را تشریح کرد و گفت: سازمان بهزیستی بیش از 12 نوع فعالیت و خدمات مشابه در سراسر کشور ارائه می دهد.

به گزارش ایران سپید همایون هاشمی در اولین همایش ملی نقش مشارکتهای اجتماعی، روانشناسان و مشاوران در ارتقاء سلامت روان جامعه گفت: سازمان بهزیستی چندین سال است که در تمامی مناطق و استانهای کشور خدمات مشاوره و روان شناختی دارد به طوریکه راه اندازی خط تلفن 1480 مشاوره و حمایت های روانی اجتماعی پس از بلایا و مشاوره در فضای مجازی از جمله این خدمات است.

وی از اجرای طرح غربال گری اضطراب کودکان 5 و 6 سال در مهدهای کودک خبرداد و افزود: ایجاد باشگاه سلامت روان خانواده، راه اندازی مراکز مشاوره با رویکرد اسلامی و ایجاد مراکز سلامت روان محلی از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هزار مرکز مشاوره در سراسر کشور وجود دارد گفت: در سال جاری مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار توسعه پیدا می کند و همچنین به افراد نیازمند نیز یارانه ارائه خدمات مشاوره پرداخت می شود.

هاشمی از تهیه و تدوین پروتکلهای درمانی مشاوره خبر داد و گفت: تربیت سوپروایزرهای خدمات روان شناختی و همچنین حضور مشاوران متخصص در مراکز مشاوره از اقداماتی است که این سازمان در راستای ارائه خدمات بهتر به افراد نیازمند مشاوره همچنین جامعه هدف ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه توسعه مشارکتهای اجتماعی یکی از اهداف سازمان ملل است گفت: در تمامی کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته به امر توسعه مشارکتهای اجتماعی توجه کرده اند به طوریکه مبنای توسعه مشارکت اجتماعی است که باید تمامی طیف ها انجام شود.

هاشمی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر مراکز مشاوره تعداد زیادی کیلینیک مددکاری و مداخله ای نیز در مناطق مختلف فعالیت می کنند و باید شرکای اجتماعی بهزیستی افزایش پیدا کنند تا این سازمان بتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *