شناسه خبر: 3789 منتشر شده در مورخ: 1393/3/3 ساعت: 09:34 گروه: اجتماعی  
توانمندسازی معلولان، از خدمات حوزه‌ی توانبخشی ‌

توانمندسازی معلولان، از خدمات حوزه‌ی توانبخشی ‌

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: خدمات حوزه‌ی توانبخشی اقداماتی است که معلول را در سطح زندگی قابل قبولی نسبت به توانمندی‌هایش قرار می‎دهد

«فرهاد میرزایی»، با بیان اینکه حوزه‌ی توانبخشی بهزیستی در قالب سردفتر و دو دبیرخانه خدمات تخصصی خود را به جامعه هدف ارائه می‎دهد، اظهار کرد: دفاتر روزانه‌ی توانبخشی و خدمات توان‌پزشکی، امور توانبخشی مراقبتی، توانمندسازی معلولان و دبیرخانه‎های مناسب‎سازی و امور سالمندان را شامل می‌شود.

وی افزود: در دفتر روزانه‌ی توانبخشی خدماتی نظیر توزیع وسائل و تجهیزات توانبخشی به جامعه‌ی هدف، نظارت بر مراکز روزانه‌ی آموزشی، توانبخشی معلولان ذهنی و جسمی، حرکتی، حمایت از فعالیت‎های هنری معلولان تحت‌عنوان گروه‎های تئاتر، سرود و ورزش، خدمات رایگان فیزیوتراپی و توانبخشی و آموزش اولیه برای اشتغال معلولان و معرفی به سازمان فنی و حرفه‎ای تحت‌عنوان کارگاه‎های حمایتی تولیدی انجام می‌شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در دفتر توانبخشی مراقبتی، خدماتی از قبیل نظارت بر امور مراکز شبانه‌روزی، مستمری معلولان واجد شرایط، نظارت بر 9 مراکز شبانه در کل استان که شامل دو مرکز نگهداری سالمند، دو مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن و پنج مرکز مربوط به نگهداری معلولان با معلولیت ذهنی عمیق‌اند و ارائه‌ی خدمات توانبخشی در منزل و توانبخشی مبتنی بر خانواده انجام می‌شود.

میرزایی با بیان اینکه دفتر توانمندسازی معلولان به ارائه‌ی خدمات به معلولان متابولیکی و آموزش‏‌های لازم به کارکنان و مراقبان در مراکز غیردولتی می‌پردازد، گفت: خدماتی مبتنی بر حمایت‌های تحصیلی، بیمه‌ی پایه و تکمیلی، مناسب‎سازی، پلاک ویژه‌ی خودروی معلولان، ایاب و ذهاب و پرداخت حق پرستاری ضایعات نخاعی از وظایف این دفتر است.

این کارشناس‌ مسئول خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ی مناسب‎سازی، رسیدگی و نظارت به امور مربوط به مناسب‎سازی و دسترسی آسان معلولان به مبلمان شهری و ابنیه را آسان کرده و دبیرخانه‌ی سالمندان، با 13 مرکز آموزشی توانبخشی روزانه، مسائل و مشکلات مربوط به جامعه سالمندی استان را پیگیری می‎کند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *