شناسه خبر: 3747 منتشر شده در مورخ: 1393/2/30 ساعت: 12:54 گروه: سیاسی  
جنگ سایبری آمریکا و چین؛ پکن اقدام واشنگتن را ریاکارانه خواند

جنگ سایبری آمریکا و چین؛ پکن اقدام واشنگتن را ریاکارانه خواند

وزارت دفاع چین تصمیم آمریکا برای پیگرد پنج افسر ارتش چین به اتهام جاسوسی اقتصادی و سرقت اطلاعات از شش شرکت آمریکایی را ناشی از «ریاکاری و معیارهای دوگانه» واشنگتن خواند و این اقدام را محکوم کرد.

 خبرگزاری فرانسه از پکن، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد: ریاکاری و معیارهای دوگانه آمریکا در زمینه مساله امنیت سایبری با درنظرگرفتن ماجراهایی چون «ویکی لیکس» و «اسنودن» برای همگان مشخص است.

در این بیانیه آمده است: موضوع به اصطلاح «شبکه جاسوسی تجارتی» یک دروغ محض آمریکا و اقدامی است که برای گمراه کردن افکارعمومی و با انگیزه هایی پنهانی صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، وزیر دادگستری آمریکا روز گذشته - دوشنبه - از تصمیم دولت آمریکا برای پیگرد چند نظامی چینی خبر داد و اعلام کرد: پنج افسر ارتش چین به جاسوسی اینترنتی برای جمع آوری اطلاعات از شش شرکت آمریکایی اقدام کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع چین آمده است: این وزارتخانه همه این ادعاها را رد می کند و تاکید دارد که پکن از مدافعان سرسخت امنیت سایبری است.

وزارت دفاع چین در بیانیه خود نوشت: دولت و ارتش چین هرگز اقدام به سرقت اسرار تجاری از طریق جاسوسی سایبری نکرده و در چنین فعالیت هایی شرکت نداشته است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه چین نیز روز سه شنبه دراعتراض به اقدام واشنگتن، سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *