شناسه خبر: 3734 منتشر شده در مورخ: 1393/2/30 ساعت: 09:40 گروه: اجتماعی  
کتابخانه صوتی ویژه نابینایان در دانشگاه یزد راه‌اندازی می‌شود

کتابخانه صوتی ویژه نابینایان در دانشگاه یزد راه‌اندازی می‌شود

بزودی کتابخانه صوتی ویژه نابینایان در کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایران سپید جلیلی، رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد با اشاره به اهمیت توجه به دانشجویان نابینا و کم بینا در دانشگاه بیان داشت: در راستای طرح توسعه کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد، بزودی کتابخانه صوتی ویژه نابینایان در این دانشگاه راه اندازی می شود که در این بخش کتاب ها به صورت شفاهی ضبط شده و نوارهای آن در اختیار متقاضی قرار می گیرد و تجهیزات لازم هم برای راه اندازی این بخش تهیه شده است که به زودی راه اندازی می شود.
 
وی افزود: در تجهیز کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد در تلاشیم تا بخش پایان نامه ها نیز به صورت الکترونیکی فعالیت کند و بنابراین پایان نامه ها تا سال 84 وارد سیستم الکترونیک خواهد شد، ضمن اینکه 1000 عنوان منابع و کتب الکترونیکی هم تا کنون خریداری شده و 200 عنوان کتاب هم اکنون در سیستم الکترونیک بارگذاری شده است.
 
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر سایت magiran برای دسترسی به مجلات فارسی و مجلات ISI، همچنین سایت مقالات فارسی «نما متن» که دارای مجلات علوم انسانی است، CIVILICA سایت جامع انتشار مقالات کنفرانس های داخلی از جمله سایت های قابل دسترس از سوی دانشگاه یزد هستند.
 
جلیلی در خصوص نحوه عضویت دانشجویان در کتابخانه مرکزی و همچنین کمبود برخی کتاب های معتبر علمی در قفسه کتابخانه دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان به طور خودکار عضو کتابخانه هستند و باید عضویت خود را در ابتدای ورود خود به دانشگاه تایید کنند و در خصوص منابع کتابخانه ای نیز سعی شده است مهمترین منابع تهیه شود؛ ولی در صورتی که منابعی با کمبود مواجه باشد دانشجو می تواند از طریق سایت کتابخانه به قسمت سفارش ها مراجعه و کتاب های مورد نظر را سفارش دهد تا نسبت به خرید آن اقدام شود، همچنین هیات علمی هم باید در این زمینه با کتابخانه بیشتر در تعامل باشند.
 
 وی در خصوص خرید و افزایش کتب و منابع کتابخانه ای افزود: سعی داریم منابع مورد نیاز از جمله نشریات و کتاب ها را در نمایشگاه­هایی همچون نمایشگاه کتاب تهران تا سقف 20 میلیون تومان، نمایشگاه کتب دانشگاهی تا سقف 10میلیون تومان و نمایشگاه های کتاب استانی تهیه کنیم، ضمن اینکه طرح گسترش خدمات الکترونیکی کتابخانه داریم که از این پس افراد حقیقی و حقوقی از دانشگاه با پرداخت حق عضویت می توانند از منابع کتابخانه استفاده کنند.
 
رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد در خصوص تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه مرکزی دانشگاه گفت: روزانه بالغ بر 3000 نفر مراجعه کننده داریم همچنین بخش اطلاع رسانی و تامین مدرک از بخش هایی است که به دانشجویان برای یافتن مقالات و سایت های مورد نظر یاری می رساند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *