شناسه خبر: 3712 منتشر شده در مورخ: 1393/2/28 ساعت: 09:19 گروه: ورزشی  
فیلا: ایران با برخورداری از حمایت هواداران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

فیلا: ایران با برخورداری از حمایت هواداران قهرمان جام جهانی کشتی فرنگی شد

تارنمای فیلا نوشت: مصدومیت یک ستاره، تغییرات در ترکیب تیم در آخرین دقایق و تغییر سرمربی هیچ کدام نتوانست مانع از تصاحب چهارمین قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی طی پنج سال گذشته شود.

به گزارش ایران سپتیم ایران به رهبری حمید سوریان قهرمان المپیک 2012 لندن و طالب نعمت پور قهرمان 2013 جهان با نتیجه شش بر دو از سد روسیه مدافع عنوان قهرمانی گذشت. این برد انتقام شکست آنها را در جام جهانی 2013 گرفت و به هفته ای که شاهد عزیمت محمد بنا سرمربی قدیمی ایران و تردید در مورد اینکه چه کسی برای ایران بر روی تشک می رود، پایان داد.


سوریان در یک دیدار هیجان انگیز با کسب نتیجه شش بر پنج در اولین مسابقه تیم به سالن مملو از جمعیت هفت تیر دلگرم کرد. این کشتی گیر ایرانی که با وجود مصدومیت مبارزه می کرد، در حالی که چهار بر یک در وقت دوم عقب بود با کمک شعارهای جمعیت هوادار، حریف را مغلوب خود کرد. 

سوریان گفت: فینال سختی برای من بود. در مسابقه فینال کمی نومید بودم. اما با حمایت هواداران او را شکست دادم. با این حال از عملکرد خود راضی نیستم.

سعید عبدولی در وزن 71 کیلوگرم و حبیب اله اخلاقی در وزن 80 کیلوگرم نیز برای تیم خود پیروزی کسب کردند. اما آدام کوراک در وزن 66 کیلوگرم و رومن ولاسوف در وزن 75 کیلوگرم برای تیم روسیه برد بدست آوردند.

تارنمای فیلا سپس به کشتی نعمت پور در وزن 85 کیلوگرم پرداخته است که پیروزی او با اجرای فن حریف به مخاطره افتاد، اما اعتراض کشتی روس رد شد و نعمت پور برنده اعلام شد. 

نعمت پور ضمن عذرخواهی از هواداران گفت نباید کشتی را رها می کردم. من هواداران را تحت استرس و فشار گذاشتم. 

مهدی علیاری با شکست نیکیتا ملنیکوف قهرمان سال 2013 جهان پیروزی تیم ایران را قطعی کرد. بشیر باباجان زاده نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل حریف روس، شب بزرگ را تکمیل کرد. 

تیم ایران در سالهای 2010، 2011 و 2012 قهرمان شده بود.

بعد از مسابقات رسول خادم رییس فدراسیون کشتی ایران و سرمربی تیم کشتی آزاد مردان ایران ضمن تشکر از کشتی گیران و هواداران گفت: خدا را شاکریم که انتظارات هواداران را برآورده کردیم. از پیروزی در خانه خوشحالم. ما در مسابقه فینال با قدرت برتری پیدا کردیم. 

نعمت پور بدنبال کشتی نفس گیر خود گفت که می داند برای برد تیم از چه کسی باید تشکر کند. 

وی گفت: مطمئنا این عنوان نتیجه زحمات کشتی گیران ما بود. اما ما به خاطر حمایت باورنکردنی هواداران پیروز شدیم. 


 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *