شناسه خبر: 3710 منتشر شده در مورخ: 1393/2/28 ساعت: 09:17 گروه: اجتماعی  
افزایش ۲ درصدی سالانه کودکان بهزیستی

افزایش ۲ درصدی سالانه کودکان بهزیستی

مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور از واگذاری ۱۱۰۰ کودک بی سرپرست به فرزندخواندگی طی سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه یک تا دو درصد بر تعداد کودکان بهزیستی اضافه می شود.

به گزارش ایران سپید «حمیدرضا الوند» مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور، گفت: با توجه به اینکه قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هنوز ابلاغ نشده اما تصویب آن زمینه واگذاری بسیاری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست را فراهم کرده است به طوری که سال گذشته توانستیم بسیاری از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی را در استان‌های مختلف به خانواده‌ای متقاضی واگذار کنیم.

وی تأکید کرد: بسیاری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست در گذشته برای فرزند خوانده شدن باید 3 سال منتظر مراجعه اقوام و یا والدینشان به مراکز بهزیستی می‌ماندند؛ اما با این قانون جدید نیازی به انتظار نیست و می‌توان کودکان بی‌سرپرست را به خانواده‌ها سپرد.

مدیرکل امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی کشور، گفت: بسیاری از استان‌هایی مانند خراسان رضوی، گلستان، یزد، مرکزی و 000 با تصویب قانون جدید فرزندخواندگی تعیین تکلیف شده و توانستند زمینه واگذاری تعداد بیشتری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را فراهم کنند.

الوند با اشاره به اینکه سالانه یک تا 2 درصد به تعداد کودکان پذیرش شده در مراکز سازمان بهزیستی افزوده می‌شود، گفت: پس از انجام تحقیقات لازم در خصوص کودکانی که به سازمان بهزیستی واگذار می‌شوند سعی می‌کنیم بسیاری از این فرزندان را به خانواده‌های خود بازگردانیم و همچنین زمینه واگذاری آنها را به خانواده‌های جازیگزین و یا اقوامشان فراهم کنیم و بر همین اساس سالانه مقدار کمی به تعداد کودکان افزوده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سالانه 1100 کودک وارد بهزیستی می‌شود، در پایان یادآور شد: از طریق فرزندخواندگی، سرپرستی موقت، تشکیل زندگی مستقل، از طریق ازدواج و سربازی و همچنین توانمندسازی‌های اجتماعی، اقتصادی و خانگی همین حدود کودک نیز از سیستم پوشش سازمان بهزیستی خارج می‌شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *