شناسه خبر: 3680 منتشر شده در مورخ: 1393/2/22 ساعت: 09:46 گروه: سیاسی  
رونمایی از مدل طبقه‌بندی معلولان در اواخر اردیبهشت/ توزیع امکانات عادلانه‌تر می‌شود
هاشمی در نشست فراکسیون معلولان خبر داد:

رونمایی از مدل طبقه‌بندی معلولان در اواخر اردیبهشت/ توزیع امکانات عادلانه‌تر می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی در نشست فراکسیون معلولان مجلس، از رونمایی مدل طبقه‌بندی معلولان در اواخر اردیبهشت خبر داد و گفت: در این مدل افرادی که از معلولیت‌های شدیدتری رنج می‌برند شناسایی و توزیع امکانات عادلانه‌تر خواهد شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از خانه ملت جلسه  (22 اردیبهشت) فراکسیون معلولان مجلس با حضور رئیس سازمان بهزیستی و جمعی از معلولان کشور برگزار شد.

در این جلسه فاطمه آلیا رئیس فراکسیون معلولان مجلس با برشمردن مشکلات پیش‌روی این قشر در جامعه خطاب به همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی افزود: بسیاری از معلولان درخواستی مبنی بر رفع معضل ایاب و ذهاب دارند، همچنین مشکل معلولان ضایعه نخاعی بسیار زیاد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلاتی همچون تهیه دارو، کمبود مستمری، بیمه تکمیلی و توجه به ورزش معلولان از درخواست‌های جامعه معلولی به شمار می‌رود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ تصریح کرد: با وجود آنکه رفع همه مشکلات به تنهایی از عهده سازمان بهزیستی خارج است و برخی از این مسئولیت بر عهده وزارتخانه‌هایی همچون بهداشت و درمان است اما با این وجود نیاز است توزیع عادلانه امکانات بین معلولان مدنظر قرار گیرد.

در ادامه همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی بعد از استماع صحبت‌های رئیس فراکسیون معلولان مجلس و جمعی از معلولان، افزود: از زمان پذیرفتن مسئولیت سازمان بهزیستی همواره تلاش کردم تا تحولات مثبتی در بهبود وضعیت معلولان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون در حوزه ریاست چندین معلول مشغول به کار وجود دارد که این نشان دهنده آن است معلولان به خوبی می‌توانند چرخه سازمان را بچرخانند.

رئیس سازمان بهزیستی، به بحث ایاب و ذهاب معلولان اشاره کرد وگفت: در واقع انجام چنین کاری سخت است و در واقع هیچ کشوری ایاب و ذهاب مردم را تامین نمی‌کند و بهتر است از آن عبور کنیم زیرا مشکلات زیادی در این راه وجود دارد که باید با همراهی همه متولیان آنها را مرتفع کنیم.

هاشمی، درباره بیمه تکمیلی معلولان یادآور شد: این موارد نیاز به همکاری وزارتخانه‌هایی همچون وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی دارد اما نکته مهم این است که اکنون صندوق داخلی در همه استان‌ها راه‌اندازی کردیم تا مشکلی از جهت بیمه معلولان وجود نداشته باشد البته این را هم قبول داریم که شاید نقاط ضعفی وجود داشته باشد بر این اساس مدیرکل داخلی سازمان بهزیستی موظف است به نحوه فعالیت این صندوق‌ها نظارت لازم را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه معلولان ضایع نخاعی عناصر مظلومی در کشور هستند، گفت: متاسفانه هزینه‌های این قشر بسیار زیاد است و رسیدگی به آنها کار سخت و طاقت‌فرسایی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در همه جای دنیا به معلولان ضایع نخاعی چند وجهی نگاه می‌شود یعنی قسمتی از کار بر عهده وزارت بهداشت، بخشی بر عهده سازمان بهزیستی و حتی بخشی از مسئولیت نیز بر دوش وزارت ورزش و جوانان است.

هاشمی با تاکید بر ضرورت توزیع عادلانه امکانات، افزود:‌ قبول داریم که در بعضی مراکز توزیع عادلانه امکانات با مشکل روبرو است که باید شبکه‌سازی کنیم البته بعضی از این مراکز به خودی خود تنبل هستند که لازم است مدیریت آن‌ها تغییر یابد.

وی با یادآوری مستمری معلولان، تاکید کرد: اکنون سرانه 58 هزار تومان به معلولان داده می‌شود و شاید رقم قابل توجهی نباشد اما باید این واقعیت را پذیرفت که این رقم اسم مستمری روی آن است و تنها کمک کوچکی برای قشر معلول در جامعه به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: در 28 اردیبهشت قرار است مدل طبقه‌بندی معلولان در زنجان رونمایی شود که بر اساس آن بین معلولان ضعیف و ضایعه نخاعی امکانات توزیع خواهد شد در این مدل ابتدا افرادی که از معلولیت شدید رنج می‌برند مدنظر هستند و سپس معلولیت‌هایی در حد متوسط مورد توجه قرار خواهند گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *