شناسه خبر: 365 منتشر شده در مورخ: 1392/8/5 ساعت: 12:20 گروه: سیاسی  
بانوی عربستانی، ممنوعیت رانندگی را به چالش کشید
در واکنش به فراخوان فعالان مدافع حقوق زن

بانوی عربستانی، ممنوعیت رانندگی را به چالش کشید

با وجود هشدار وزارت کشور عربستان در خصوص رانندگی بانوان، یکی از زنان فیلم رانندگی خود را در خیابانهای این کشور در اینترنت منتشر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری العالم، فعالان عربستانی فیلم 4 دقیقه ای رانندگی خانم "می الصویان" در صبح روز 26 اکتبر را منتشر کردند.

در این فیلم یک زن با رانندگی در خیابانهای عربستان، دیگر شهروندان را به حمایت از فراخوان رانندگی زنان عربستانی تشویق می کند. 

این نوار پس از آن منتشر شد که فعالان زن هوادار حقوق زنان از تمام زنانی که گواهینامه رانندگی بین المللی دارند خواستند روز شنبه هشدار مقامهای عربستان را نادیده گرفته و اقدام به رانندگی نمایند.

البته برخی فعالان زن با توجه به هشدار جدی وزارت کشور در خصوص برخورد با "متخلفان" تأکید کردند که این تاریخ صرفا نمادین است و رانندگی زنان چند هفته قبل از این موعد آغاز شده است.

طرح رانندگی 26 اکتبر با حمایت سازمانهای مدافع حقوق بشر به ویژه سازمان عفو بین المللی مواجه شده است. این سازمان تأکید کرده که عربستان تنها کشوری است که به زنان اجازه رانندگی نمی دهد.

زنان عربستانی در این کشور از کمترین حقوق به عنوان یک شهروند عادی برخوردار نیستند و برخی از آنان هنوز از داشتن شناسنامه محرومند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *