شناسه خبر: 3622 منتشر شده در مورخ: 1393/2/16 ساعت: 08:38 گروه: اجتماعی  
چهار هزار مسجد برای مراسم اعتکاف در کشور اعلام آمادگی کردند
حجت الاسلام خاموشی:

چهار هزار مسجد برای مراسم اعتکاف در کشور اعلام آمادگی کردند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: حدود 4 هزار مسجد امسال برای مراسم اعتکاف در سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایران سپیدحجت الاسلام سید مهدی خاموشی ابراز داشت: عمده مراسم اعتکاف به وسیله خود مردم انجام می شود و هیئت امنای مساجد نیز از این  موضوع حمایت می کنند و همچنین سازمان تبلیغات اسلامی نیز نظارت های لازم را بر مراسم های اعتکاف خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح اعزام مبلغ بیان داشت: در سالهای اخیر مبلغات نیز به تعداد اعزام کنندگان مبلغین اضافه شده اند که برخی از این مبلغه ها به همراه شوهرانشان به مناطق دور فرستاده می شوند یا اینکه در منطقه خودشان به فعالیت می پردازند.

حجت الاسلام خاموشی افزود: در سالهای گذشته حدود پنج هزار مبلغه به تعداد مبلغان و مبلغه‌های اعزامی اضافه شده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین در ایام مراسم ها حدود50 هزار مبلغه با کمک دفتر تبلیغات و حوزه علمیه در کشور  سازماندهی و به مناطق مختلف اعزام می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به طرح جدید روحانیون مستقر و دائم بیان داشت: هم اکنون حدود پنج هزار روحانی که دارای خانه علم در مناطق مختلف کشور هستند مشغول  فعالیت هستند و همچنین گروه‌های جدید در حوزه تبلیغ متشکل از 20 الی 30 روحانی در یک منطقه به صورت گروه‌های تبلیغی  در مناطق مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی تعداد مدارس صدرا را در کشور 110 مدرسه اعلام کرد و اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در کشور 110 مدرسه دخترانه و پسرانه دارد که در نظر داریم تا تعداد این مدارس را   در شهرهای بزرگ گسترش دهیم و حداقل هر شهری یک مدرسه دخترانه و یک مدرسه پسرانه داشته باشیم و با تلاش و همت مردم این مدارس را به 330 مدرسه گسترش دهیم.

حجت الاسلام خاموشی افزود: مدل این مدارس همچون مدارس دوره متوسطه است  که در نظام جدید  مجوز آموزش متوسطه و سه سال میانی را نیز گرفته ایم که در این مدل  زمانی که شش سال اول تمام شد  سه سال راهنمایی  و بعد سه سال دبیرستان آغاز می‌شود و مدارس صدرا به صورت دو پایه خواهند بود که البته برخی از مدارس این طرح را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در حال حاضر در هر مدرسه میانگین 120 دانش آموز را بگیریم حدود 1200 دانش آموزش در مدارس سراسر کشور تحصیل می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ارتباط با این مدارس عنوان داشت: قریب یک سوم مدارس ساختمان آنها ساخته شده است، یک سو نیز به آنها زمین اختصاص داده  شده است و بقیه مدارس انشالله با اهتمام مردم ساخته می شود.

وی با بیان اینکه  اقتصاد و فرهنگ را باید در کشور نهادینه کنیم تصریح کرد: تولید و سرمایه باید در کشور  بیشتر شود و باید بتوانیم در حوزه مصرف  کنترل داشته و ارزش افزوده  ایجاد کنیم و همچنین تولیدات را بیشتر کنیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی دارای الزاماتی است که با استفاده از فناوری‌ها و نشر مکتوبات و همچنین تولید اندیشه و کتاب در این زمینه کارهای مهمی صورت بگیرد و البته در زمینه اتصاد و فرهنگ چندین سال است که شورایی در این سازمان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

وی  توجه به تولیدات در رابطه با فرهنگ و اقتصاد  مهم دانست و گفت: کالای فرهنگی باید مطابق با تولیدات بومی  انجام شود  و این کار هم اکنون در دستور کارهای  فرهنگی  قرار گرفته است  که از جمله این کارها  مجموعه شکرستان است که با همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی ساخته شده است.

این مسئول اضافه کرد: کالای عروسکی و نوشت افزارهای که در سال گذشته توزیع شد نیز از کارهای مهمی بود که صورت گرفت و تلاش داریم تا همین همت ر در سریال‌ها توسعه دهیم و در حال حاضر در نمایشگاه کتاب کالا و محصولات در معرض دید  مخاطبان  قرار گرفته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *