شناسه خبر: 3568 منتشر شده در مورخ: 1393/2/8 ساعت: 11:37 گروه: فرهنگی  
جشنواره تئاتر معلولان امسال برگزار می شود

جشنواره تئاتر معلولان امسال برگزار می شود

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری جشنواره تئاتر معلولان در دو بخش استانی و منطقه ای با هدف فراهم کردن زمینه حضور معلولان در عرصه های مختلف در سال جاری خبر داد.

 «زهرا نوع پرست» گفت: جشنواره تئاتر معلولان بمنظور توانمندسازی جامعه هدف، حضور فعال و موثر در جامعه، آگاهی خانواده ها از توانمندی های بالقوه به مهارت های بالفعل معلولان و بدنبال استقبال همگانی از تشکیل گروه های نمایشی تئاتر معلولان در استان های کشور برگزار می شود.

وی افزود: با تاکید ریاست سازمان بر پایداری و استمرار فعالیت های هنر درمانی بویژه تئاتر در بهزیستی، در نظر است این جشنواره در سال جاری در دو بخش تئاتر استانی و منطقه ای در قالب جشنواره اجرا شود.

نوع پرست ادامه داد: شیوه نامه این جشنواره با تاکید بر اصول علمی تخصصی هنر تئاتر کشور و مطابق دستورالعمل ها و استانداردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سازمان بهزیستی کشور تدوین شده که گروه های برگزیده استانی به جشنواره های مناطق کشور راه می یابند.

وی افزود: برگزیدگان نهایی مناطق شش گانه کشور در جشنواره سراسری سال 94 که به صورت بین المللی برگزار می شود، حضور یافته و رقابت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توان پزشکی سازمان بهزیستی کشور هدف از برگزاری این جشنواره ها در سطوح مختلف را فراهم کردن زمینه حضور معلولان در عرصه های مختلف برشمرد و تصریح کرد، بدون شک برگزاری جشنواره های تئاتر معلولان یکی از بهترین راههای خودکفایی درونی، ذهنی و در نهایت استقلال نسبی یا کامل توانخواهان تحت پوشش بهزیستی است.

وی افزود: برگزاری این جشنواره ها بستر معرفی افراد دارای معلولیت به جامعه، هنرمندان و هنردوستان را فراهم می کند زیرا بسیار متفاوت است وضعیت افراد دارای معلولیت در جامعه ای که ممکن است عده ای به آنها به دیده دست پایین بودن و نتوانستن بنگرند تا جامعه ای که به افراد دارای معلولیت به عنوان انسان هایی توانمندتر از سایرین می نگرند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *