شناسه خبر: 3556 منتشر شده در مورخ: 1393/2/7 ساعت: 15:21 گروه: بهداشت و سلامت  
14 هزار کودک در کشور مبتلا به تنبلی چشم هستند
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی:

14 هزار کودک در کشور مبتلا به تنبلی چشم هستند

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از شناسایی 14 هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم در طرح غربالگری سال گذشته خبر داد.

مجید رضازاده اظهار داشت: در طرح غربالگری که از ابتدای آبان‌ماه سال گذشته آغاز شد و به مدت یک ماه ادامه یافت، بالغ بر 2میلیون و 800 هزار کودک سه تا شش سال مورد سنجنش بینایی قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: از میان کودکانی که در این طرح غربالگری زیرپوشش قرار گرفتند، بیش از 14هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم شناسایی شد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی خاطرنشان کرد: شناسایی این تعداد کودک مبتلا به تنبلی چشم، از وقوع 14هزار معلولیت در سال‌های آینده پیشگیری کرد زیرا اگر تنبلی چشم به موقع درمان نشود، فرد در بزرگسالی مبتلا به کم‌بینایی یا نابینایی می‌شود.

وی با بیان اینکه روش درمان تنبلی چشم در سنین زیر شش تا هفت سال بسیار ساده است و کودک با روش‌های درمانی بسیار ساده مورد درمان قرار می‌گیرد.

رضازاده با بیان اینکه متاسفانه هنوز 23 درصد کودکان سه تا 6 سال زیرپوشش این طرح قرار نگرفته‌اند، بیان کرد: به طور قطع در میان این جمعیت نیز کودکان مبتلا به تنبلی چشم وجود دارد.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی تاکید کرد: خانواده‌ها باید نسبت به سلامتی کودکان خود احساس مسئولیت کنند و حال که شرایط غربالگری و شناسایی و تشخیص تنبلی چشم به طور رایگان از سوی بهزیستی فراهم است، در این طرح مشارکت کنند.

وی عنوان کرد: پیشگیری برای بهزیستی بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه هزینه نیز انجام می‌دهد زیرا معتقدیم هزینه‌های پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.

رضازاده،‌ هزینه انجام شده برای اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سال گذشته را بالغ بر 3میلیارد تومان اعلام کرد.

 رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور برای شرکت در کارگاه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم به استان یزد سفر کرده است.

این کارگاه دو روزه با حضور کارشناسان طرح مبارزه با تنبلی چشم سراسر کشور به میزبانی بهزیستی استان یزد در حال برگزاری است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *