شناسه خبر: 354 منتشر شده در مورخ: 1392/8/5 ساعت: 11:12 گروه: اجتماعی  
فرهنگ انقلاب اسلامی  همان مقابله با ظلم ستیزی است

فرهنگ انقلاب اسلامی همان مقابله با ظلم ستیزی است

شهردارتهران یا اشاره به فرهنگ عظیم امر به معروف و نهی از منکر گفت: این امر مهم باید در دستور کار برپاکنندگان هیئت های مذهبی قرار گیرد

محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه عطر سیب با بیان این مطلب تصریح کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی که همان مقابله با ظلم ستیزی است جدی ترین معضل کشورهای غربی بوده و همچنان نیز این معضل برای آنها مطرح است.
وی افزود: انقلاب اسلامی با هژمونی آمریکا مطابقت ندارد و آنها از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران بیم دارند. شهردار تهران با بیان اینکه در رفتار و گفتارمان باید فرهنگ عاشورایی را مد نظر قرار دهیم، خاطر نشان ساخت: اگر رفتار و گفتار عاشورایی سر لوحه کار تمام افراد قرار گیرد آن زمان است که می توانیم بگوییم کسانی هستیم که وارث این فرهنگ خواهیم بود.
قالیباف هیئت های مذهبی را بهترین رسانه برای ترویج فرهگ عاشورایی دانست و اظهار داشت: هیئت های مذهبی ما که اصیل ترین و بافرهنگ ترین نمادهای اجتماعی هستند می توانند بهترین رسانه برای ترویج فرهنگی عشورایی باشند.
وی ادامه داد: باید از توانمندی اشاعه فرهگ این هیئت ها استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اهمیت فلسفه عاشورایی اذعان داشت: فرهنگ عظیم امر به معروف و نهی از منکر باید در دستور کار برپاکنندگان هیئت های مذهبی قرار گیرد.
وی تاکید کرد : فلسفه عاشورا چیزی جز اقامه عدل نبوده و اگر هیئت های مذهبی به مسائل این چنینی توجه نداشته باشند فلسفه عاشورا را مد نظر قرار نداده اند.
شهردار تهران با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته گفت: اگر انقلاب اسلامی در مقابل ظلم و استبداد ابر قدرت های دنیا ایستاده از برکات ماه های محرم و صفر است.
قالیباف در خصوص برنامه های شهرداری تهران در ایام محرم و صفر بیان داشت: بیشترین نیازهای هیئت های مذهبی از سوی نذورات مردم تامین می شود اما شهرداری تهران نیز کمک هایی را برای این هیئت ها در نظر گرفته است.
وی تاکید کرد: مسئولان هیئت های مذهبی باید در کنار موضوعات کاربردی به فلسفه ی ماه های محرم و صفر اشاره داشته باشند و اگر در هیئتی نماز اقامه نشود آن هیئت مذهبی در مدار اسلام و محرم حرکت نکرده است

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *