شناسه خبر: 3527 منتشر شده در مورخ: 1393/2/6 ساعت: 10:27 گروه: اجتماعی  
کودکان کار باسواد می‌شوند / سوادآموزی معلولان در خانه

کودکان کار باسواد می‌شوند / سوادآموزی معلولان در خانه

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: کودکان کار با حمایت مالی باسواد می‌شوند.

به گزارش ایران سپید علی باقرزاده در  اردبیل اظهار داشت: ما برای موفقیت در امر سوادآموزی و ریشه‌کنی بیسوادی در کشور به مشارکت دیگر دستگاه‌ها نیازمندیم که در این راستا 20 تفاهم‌نامه ملی برای پیشبرد اهداف امضا شده است.

وی به امضای سه طرح فراگیر برای حل مسئله بیسوادی اشاره کرد و افزود: با سواد کردن اولیای دانش‌آموزان یکی از طرح‌های فراگیر است که در این راستا 8 هزار و 200 ولی محروم از سواد شناسایی شده‌اند که باید تا پایان سال 93 وضعیت‌شان مشخص شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور به طرح ویژه باسواد کردن افراد 10 تا 20 ساله محروم از سواد اشاره کرد در اردبیل گفت: در این زمینه کودکان کار و فرزندانی که بد سرپرست یا بی‌سرپرست هستند حمایت مالی خواهند شد.

باقرزاده در خصوص سوادآموزی کودکان معلول و محروم از سواد نیز خاطرنشان کرد: برای آموزش این کودکان معلمان در منزل آنها حضور یافته امر آموزش این کودکان را انجام خواهند داد.

این مسئول گفت: برای اجرای این طرح نهادهای حمایتی باید افراد مورد نظر را شناسایی و با ارائه خدماتی آنها را متقاعد به حضور در کلاس و سوادآموزی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: بیسوادی معضلات اجتماعی را افزایش می‌دهد و باید برای کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی نقش آموزش و پرورش را نادیده نگیریم.

این مسئول با بیان اینکه بیسواد آسیب دیده، آسیب‌‌زا و آسیب‌رسان است، تصریح کرد: تعداد زیادی از بیسوادان ثبت شده در کشور تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، امور زندان‌ها و... هستند که باید یک هماهنگی عمومی برای حل بیسوادی در این زمینه‌ به وجود آید و مشکلات موجود در این راستا تجزیه و تحلیل شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمان زیادی صرف ترغیب بیسوادان به سواد‌آموزی شد چرا بیسوادان تمایلی به حضور در کلاس درس ندارد و یکی از نتایج به دست آمده این بود که این اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اند و ناامید هستند اما به این نکته توجه ندارند که آنها توانایی‌هایی دارند و این توانایی‌ها امکان بالفعل شدن دارد.

باقرزاده تاکید کرد: چنین افرادی نه تنها در زمینه سواد آموزی بلکه در همه موارد زندگی خود همچون تربیت فرزندان، اقتصاد و... با این معضل مواجه هستند که این مشکل باید به روش بالینی حل شود و حل این معضل خدمت به یک ملت و آینده یک جامعه است.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: علم و آگاهی برای انسان عزت و شرافت و فضیلت می‌آورد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *