شناسه خبر: 35126 منتشر شده در مورخ: 1400/12/22 ساعت: 12:19 گروه: اجتماعی  
آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی تا پایان ۱۴۰۰ ابلاغ می‌شود
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی:

آیین نامه زیست بوم اشتغال بهزیستی تا پایان ۱۴۰۰ ابلاغ می‌شود

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طی ۶ ماه اخیر در دولت جدید، ظرفیت‌سازی‌های خوبی در حوزه اشتغال انجام شده است، گفت: یکی از این ظرفیت‌ها "زیست بوم اشتغال" است که در حال تدارک آیین نامه آن هستیم و قبل از پایان سال، آماده و ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «سیدمحمدحسن صافی» سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور در نشستی، افزود: به دنبال راه اندازی قرارگاه جهادی اشتغال هستیم. این قرارگاه بنا دارد ظرفیت حوزه های غیردولتی و تشکل های مردم نهاد و گروه‌های جهادی و موسسات خیریه در کنار کارهای عادی و برنامه های تحولی دیگر را به عنوان بازوی جدید به کار گیرد تا در اشتغال مددجویان به بهزیستی کمک کند و ساختار همراه ما باشد که موضوعات اشتغال را از «ان جی او» شروع کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه بیمه و تثبیت شغلی به دنبال حداقل ۳۰ درصد رشد منابع داخلی هستیم، اضافه کرد: جلساتی در این زمینه با موسسات غیردولتی داریم که پیش‌زمینه ای برای راه‌اندازی این قرارگاه است.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه اندازی کارگروه حمایتی اشتغال اظهار داشت: با  نهادهای حمایتی مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بهزیستی جلسات منظم ماهانه و هفتگی داریم که اتفاقات خوبی از دل این کارگروه در زمینه حل کردن و بهتر کردن شرایط ضمانت دریافت تسهیلات بانکی دارد اتفاق می افتد.

صافی اضافه کرد: تسهیلات بانکی با ادبیات بانک همراه است. بهزیستی فرد را به بانک ارجاع می دهد، بانک چون تسهیلات از منابع داخلی خودش است شیوه نامه های مختلف خود را دارند به طورمثال برای ۱۰۰ میلیون تومان با سود چهار درصد، سه یا چهار نفر ضامن می خواهند.

وی ادامه داد: ما دنبال این هستیم در ۱۲ مدل ضمانت بانکی داشته باشیم. کار پژوهشی در حال انجام است تا بنا بر وسع و شرایط جغرافیایی فرد، امکان بهره مندی از این شرایط را داشته  باشد چون پیدا کردن ضامن رسمی دولتی در برخی مناطق سخت است. امید است در بهزیستی هم با توجه به اینکه اشتغال در حوزه های مختلف تحت عنوان توانمندسازی در حال اجرا است با برنامه ریزی و نظارت مشترک برای اولین بار شاهد رویکرد هماهنگ در زمینه اشتغال باشیم.

یادآوری می‌شود، طی ماه‌های گذشته، زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال رونمایی شد. براساس این زیست بوم، ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های گردشگری، فناوری اطلاعات، دانش بنیان، کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، پزشکی، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و دیگر حوزه‌ها در راستای ایجاد اشتغال فعال می‌شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *