شناسه خبر: 35124 منتشر شده در مورخ: 1400/12/22 ساعت: 12:19 گروه: اجتماعی  
آغاز ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در سال ۱۴۰۱/فاقدین مسکن ثبت نام‌کنند
رئیس دبیرخانه مسکن اعلام کرد

آغاز ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان در سال ۱۴۰۱/فاقدین مسکن ثبت نام‌کنند

رئیس دبیرخانه مسکن سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح‌هایی که سازمان بهزیستی برای کمک به تامین مسکن جمعیت هدف دارد گفت: مهم‌ترین طرحی که در دست اقدام داریم، تفاهم‌نامه‌ای است که آبان ماه امسال توسط معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و وزیر راه و شهرسازی امضاء شد و در قالب آن، کمک به ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی، ربوبی با بیان اینکه مطالبه‌گری و احقاق حقوق جمعیت هدف، اصلی‌ترین سیاستی است که در حوزه مسکن در سازمان بهزیستی پیگیری می‌کنیم، گفت: ستادی در سازمان بهزیستی با این هدف تشکیل شده و موضوع تامین مسکن جمعیت هدف از طریق این ستاد در سطح بهزیستی کشور و متناظر آن در سطح استان‌ها در حال پیگیری است. گروه‌هایی که تحت پوشش خدمات ما در حوزه مسکن سازمان بهزیستی هستند شامل معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول، معلولین مجرد بالای ۲۰ سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای ۳۵ سال و فرزندان ترخیص شده از مراکز هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده، گفت: تاکنون حدود ۱۵۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف تسهیل‌گری شده تا به مددجویان تحت پوشش واگذار شود. در حال حاضر حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی در سطح کشور با مشارکت شرکای اجتماعی در دست احداث است.

ربوبی با اشاره به طرح‌هایی که سازمان بهزیستی برای کمک به تامین مسکن جمعیت هدف دارد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین طرحی که در دست اقدام داریم، تفاهم‌نامه‌ای است که آبان ماه امسال توسط رئیس سازمان بهزیستی کشور و وزیر راه و شهرسازی امضا شد و در قالب آن، کمک به ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی برای مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته که در وضع موجود ثبت‌نام متقاضیان در حال انجام است و فرآیند اجرایی کار از ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

رئیس دبیرخانه مسکن سازمان بهزیستی کشور در خصوص اولویت واگذاری مسکن نیز گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت راه منعقد شده تمامی افراد فاقد مسکن (گروه‌های ذکر شده) در این موضوع دیده شده‌اند، اما وزارت راه نیز بررسی انجام می‌دهد که قبلا از خدمات مسکن دولتی استفاده کرده‌اند یا خیر. همچنین وزارت راه بررسی می‌کند که این افراد دارای مسکن هستند یا خیر و این طور مسائل توسط وزارت راه بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام جمعیت هدف ما که فاقد مسکن هستند می‌توانند در این طرح وارد شوند اما نکته مهم این است که باید حتما در سامانه وزارت راه که تا پایان امسال باز است ثبت‌نام کنند.

ربوبی در ادامه به دومین برنامه و طرح مهمی که در دست اقدام سازمان است، تحت عنوان کمک به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در فاز اول با مشارکت پنج دستگاه (بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز) برای ساخت ۱۴ هزار واحد مسکونی بود. با موافقت بنیاد مستضعفان فاز دوم این طرح هم در مرحله اول اجراست و تفاهم نامه‌ای در بهمن ماه بین ریاست سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان امضاء شد که در فاز دوم نیز کمک به تامین مسکن ۴۰۰۰ خانوار دارای حداقل دو عضو معلول در دستور کار سازمان بهزیستی و بنیاد قرار گرفته است. 

ربوبی در ادامه به دیگر طرح‌های سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: طرح دیگر که در دست اقدام است کمک به تامین مسکن خانوارهای روستایی با مشارکت بنیاد مسکن است. در قالب این طرح عملیات ساخت حدود ۲۰ هزار واحد شروع شده و حدود ۱۳ هزار واحد آن نیز به گروه هدف تحویل داده شده است.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی برای سال آینده تمدید تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای احداث ۲۰ هزار واحد جدید است.

رئیس دبیرخانه مسکن سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح مشارکت با سپاه و سازمان‌های زیر مجموعه آن گفت: در بحث کمک به تامین مسکن جمعیت هدف با قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در ۹ استان در حال فعالیت هستیم. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: همچنین با سازمان بسیج سازندگی نیز تفاهم‌نامه‌ای داشتیم که این تفاهم‌نامه در سال آینده برای احداث ۵۰۰۰ واحد مسکونی تمدید می‌شود.

ربوبی در بخش دیگری از سخنان خود نیز درخصوص طرح ویژه خانواده‌های دارای ایتام اشاره کرد و گفت: این طرح با مشارکت بنیاد مسکن، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه شروع شده و امید است در سال آینده نیز این طرح را به پایان برسانیم. هزار سهمیه در قالب آن تفاهم نامه داشتیم که بخش قابل توجهی از سهمیه جذب شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *