شناسه خبر: 35123 منتشر شده در مورخ: 1400/12/22 ساعت: 12:19 گروه: اجتماعی  
پرداخت «وام» کم‌بهره به مددجویی که بتواند خود را صاحب شغل کند

پرداخت «وام» کم‌بهره به مددجویی که بتواند خود را صاحب شغل کند

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور به تشریح عملکرد این معاونت پرداخت.

به گزارش ایران سپید از سازمان بهزیستی، عرب‌زاده به تشریح عملکرد معاونت مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس پرداخت و گفت: در حوزه مشارکت‌های مردمی، کار جذب و جلب مشارکت‌ها چه در حوزه خیرین و چه کمک مردم عادی و چه مسئولیت‌های اجتماعی که شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها انجام می‌دهند، بر عهده این مجموعه است که فعالیت بسیار گسترده‌ای چه به صورت عادی و روزمره و چه به صورت خلاقانه و مناسبتی دارد. 

وی با بیان اینکه «استفاده از ظرفیت خیرخواهانه مردم» کار این حوزه است، گفت: این موضوع می‌تواند جلب و جذب منابع خیر را به سمت مددجویان ما در حوزه‌های مددجویی مثل معلولان، زنان سرپرست خانوار، کودکان و معتادان بهبودیافته هدایت کند. در سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است که در نظر داریم در سال جدید و پیش رو با یک حرکت انقلابی و نوآورانه‌ای، جهش در این موضوع داشته باشیم و مهم‌ترین برنامه ما در این حوزه هوشمندسازی و شفاف‌سازی است که صاحبین خیر از امر خیری که خودشان مسبب آن بودند با سرعت بالایی باخبر شوند و مسیر کار خیر خود را بتوانند در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل تعقیب کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به حوزه توانمندسازی اشاره کرد و افزود: نکته مهم در این حوزه توانمندسازی مددجویان است. سازمان بهزیستی و هیچ مجموعه دیگری به تنهایی نمی‌تواند از عهده رفاه کامل یک خانواده یا خانواده‌های مجموعه تحت پوشش بر بیاید؛ مگر آن که خانواده به توانمندی حداقلی برسند، چراکه با مستمری یا گرفتن مبالغ کم خانواده‌ها به استقلال مالی و زندگی حداقلی خود نمی‌رسند.

عرب‌زاده با بیان اینکه تلاش ما این است که در یک زنجیره رشد و خلاقانه افراد را در چهار مرحله اصلی استعدادیابی، آموزش، کار و تولید و بازار و عرضه تا جایی که مقدور است در همه حوزه‌ها توانمند کنیم، ادامه داد: قائل بر این هستیم که توانمندسازی این افراد می‌تواند وابستگی آنها را از ما کم کند.

به گفته وی، در دوره جدید از مدیریت سازمان بهزیستی، شعار و برنامه راهبردی رئیس سازمان اشتغال، مسکن و معیشت است؛ در همین باب موضوع فعالیت این اداره کل نیز اهمیت خود را نشان می‌دهد.

پرداخت وام اشتغال کم بهره به مددجویان و کارفرمایان

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر به چند شیوه توانمندسازی اتفاق می‌افتد، اینطور توضیح داد: بخشی از آن حمایت‌های مالی است؛ از این حیث که مددجویان ما اگر مشغول کار شوند سهمی از بیمه کارفرمایی یا سهمی از بیمه خویش‌فرمایی آنها را سازمان متقبل می‌شود. در مورد سهم بیمه کارفرما کل بیمه را ما پرداخت می‌کنیم یعنی اگر فردی از تولیدکنندگان بخواهد مددجوی ما را به کار گیرد سهم بیمه آن را سازمان پرداخت می‌کند. شکل دیگری از حمایت مالی، حمایت تسهیلات است که اگر کارفرمایی بتواند تعدادی از مددجویان ما را به کار گیرد به ازای هر نفر به آنها وام کم بهره پرداخت می‌کنیم و اگر مددجو بتواند خودش را صاحب شغل کند برای شروع کار می‌توانیم به او وام کم‌بهره بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های دیگر از جمله اشتغال نیز اتفاقات خوبی رخ داده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال سازمان دارای منابع و ابنیه‌هایی است که ما می‌توانیم آنها را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم؛ به شرط آن که از مددجوی ما استفاده کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشویق گروه‌های همیار در حوزه کسب و کار خانگی و حرفه‌آموزی گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی با مجموعه‌های دولتی و غیردولتی داریم که این هم‌افزایی در راستای آن زنجیره می‌تواند به ما کمک کند.

عرب‌زاده همچنین به حوزه مسکن اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته اتفاق خوبی در حوزه مسکن رخ داده است و چه در حوزه شهر و چه روستا، مددجویان سازمان بهزیستی از کمک‌های بلاعوض و هم‌افزایی که بین دستگاه‌ها از جمله سازمان بهزیستی و بنیاد مستضعفان و نهادهای دیگر اتفاق می‌افتد برخوردار می‌شوند. 

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص موضوع موسسات غیردولتی گفت: قسمت عمده‌ای از خدمات سازمان بهزیستی در موسساتی است که از ما مجوز گرفتند (اعم از مراکز مربوط به خدمات دهی به حوزه سالمندان توانبخشی و موسسات و مراکزی که به حوزه کودکان تعلق دارد). بین سازمان و موسسات تعامل خوبی وجود دارد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *