شناسه خبر: 35122 منتشر شده در مورخ: 1400/12/15 ساعت: 10:46 گروه: فرهنگی  
تولید کتب صوتی ویژه نابینایان یکی از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد

تولید کتب صوتی ویژه نابینایان یکی از خدمات کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد

در نشست معاون پژوهشی دانشگاه یزد با کارکنان کتابخانه مرکزی این دانشگاه ضمن گفتگو در رابطه با خدمات و چالش‌های این مجموعه، فرآیند تولید کتب صوتی ویژه نابینایان تشریح شد.

به گزارش ایران سپید از معاونت پژوهشی دانشگاه یزد، دکتر محمدعلی ایرانمنش در این بازدید، پای صحبت‌های کارکنان کتابخانه مرکزی این دانشگاه نشست و با آنان درباره چالش‌ها و پی‌گیری موارد ممکن برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد این مجموعه گفتگو کرد.

معاونت پژوهشی دانشگاه یزد در ابتدای این نشست خطاب به رییس کتابخانه، مرکز اسناد و مدارک علمی این دانشگاه، گفت: درس گرفتن از سردار شهید سلیمانی که بهترین جلوه آن داشتن مدیریت جهادی در مجموعه تحت مدیریت است، برای شرایط کنونی دانشگاه راهگشاست. وی افزود: باوجود محدودیت‌ها، داشتن برنامه برای پیشرفت این مجموعه ضروری است. به گفته وی، پر رنگ‌تر شدن مظاهر معنویت در فضای کتابخانه در رغبت مخاطبان برای حضور در این محیط موثر خواهد بود.
در ادامه این نشست کارکنان کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد به ارایه توضیحاتی در خصوص مسایل کاری و برنامه‌ها و اقدامات مجموعه خود پرداختند.
از جمله بخش‌های مورد توجه که در این نشست مورد بحث قرار گرفت، خدمات کتابخانه به جامعه دانشجویان نابینای استان بود. نبود آمار دقیق از تعداد و وضعیت تحصیلی دانشجویان نابینای استان یکی از چالش‌های این حوزه عنوان شد. در این نشست همچنین بر لزوم قدردانی از حضور و همراهی نیروهایی که در این مجموعه در فرآیند تولید کتاب‌های صوتی ویژه نابینایان تلاش می‌کنند، تاکید شد.
چالش‌هایی همچون محدودیت منابع مالی و طولانی شدن فرآیندهای خرید کتاب و مشکلات سرمایش و گرمایش محیط کار برای ارایه خدمات در روزهای پنجشنبه از دیگر موارد مطرح شده از سوی کارکنان کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد در این نشست بود.
در ادامه نیز کارکنان شرکتی فعال در این مجموعه به بیان مشکلات خود همچون مسایل مربوط به تفاوت مجموع ساعات کاری، مرخصی زایمان بانوان و مادران با فرزند زیر شش سال پرداختند.
دکتر ایرانمنش در پایان این نشست رسیدگی به مسایل کارکنان را یک نیاز اولیه برای پیشبرد اهداف دانشگاه برشمرد و معرفی هر چه بیشتر این خدمات به دانشگاهیان را ضروری دانست و از تلاش‌های کارکنان این مجموعه به ویژه دکتر عسکری، رییس کتابخانه، مرکز اسناد و مدارک علمی تشکر و قدردانی کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *