شناسه خبر: 35110 منتشر شده در مورخ: 1400/12/11 ساعت: 12:11 گروه: اجتماعی  
نبود ضمانت اجرایی برای قوانین مناسب‌سازی کشور

نبود ضمانت اجرایی برای قوانین مناسب‌سازی کشور

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور عدم اشراف و آگاهی مردم و دستگاه‌ها به مشکلات افراد دارای معلولیت، تعدد مراکز تصمیم‌گیر و عدم کفایت کمی و کیفی آموزش و آگاه‌سازی را از علل یکپارچه نبودن اقدامات مناسب‌سازی در کشور عنوان کرد و گفت: در زمینه آگاهی عمومی اقدامات کافی صورت نگرفته است.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه فرهنگ مناسب‌سازی بین بسیاری مسئولان دستگاه‌ها جا نیفتاده است، گفت: اگر هر دستگاهی آن وظایفی که در قانون است را انجام دهد قطعا وضعیت مناسب‌سازی در کشور بهبود می‌یابد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، افزود: دستگاه‌هایی مانند وزارت صنعت، معدن و  تجارت، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی وظیفه خود را در حوزه مناسب‌سازی خوب انجام دهند شاهد شرایط آرمانی در این حوزه خواهیم بود.

وی، تصریح کرد: اولویت اجرای برنامه‌های مناسب‌سازی در کشور وجود ندارد و ضمانت اجرایی برای قوانین نداریم و از سوی دیگر بودجه خوبی برای مناسب‌سازی به دستگاه‌ها داده نشده است؛ همچنین عموم مردم اطلاع مناسبی از مناسب‌سازی ندارند و بحث‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه در کشور کم انجام می‌شود.

کاظمی مومن‌سرایی، ۱۵ دلیل برای یکپارچه نبودن اقدامات مناسب‌سازی در کشور عنوان کرد و گفت: بی‌توجهی دستگاه‌ها، عدم اشراف و آگاهی دستگاه‌های مسئول و مجری و در اولویت نبودن مناسب‌سازی برای دستگاه‌های مجری از جمله این دلایل است.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، ادامه داد: همچنین برخورد سلیقه‌ای دستگاه‌ها و سازمان‌ها از دلایل جزیره‌ای بودن اقدامات مناسب‌سازی است به طور مثال شاهد انواع و اقسام استاپرها در پیاده‌روها هستیم؛ استاپر به عنوان یک وسیله مکانیکی جهت راهبند کردن و یا محدودیت عبور در محل‌های پرتردد مانند پیاده‌رو استفاده می‌شود.

وی، عدم اشراف و آگاهی مردم و دستگاه‌ها به مشکلات افراد دارای معلولیت، تعدد مراکز تصمیم‌گیر و عدم کفایت کمی و کیفی آموزش و آگاه‌سازی را از دیگر دلایل برای یکپارچه نبودن اقدامات مناسب‌سازی در کشور عنوان کرد و گفت: در زمینه آگاهی عمومی اقدامات کافی صورت نگرفته است.

کاظمی مومن‌سرایی، تصریح کرد: تعدد مسائل و مشکلات پیش‌روی شهر، مشکلات مالی دستگاه‌ها و نبود اعتبار و بودجه مناسب، نبود ضمانت اجرایی جهت اجرای ضوابط و قوانین، عدم آگاهی مهندسان و مجریان، کامل نبودن نظام پایش و ارزیابی، ابلاغات قانونی متعدد و عدم هماهنگی آنها و عدم حضور فعال و علمی سازمان‌ها و ادارات مسئول در امر مناسب‌سازی در نظارت و کنترل ساخت و سازهای شهری از دیگر دلایل برای یکپارچه نبودن اقدامات مناسب‌سازی در کشور به شمار می‌رود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *