شناسه خبر: 35102 منتشر شده در مورخ: 1400/12/7 ساعت: 12:00 گروه: اجتماعی  
نمایشگاه هنری «همام» افتتاح شد/خبر خوش وزیر ارشاد برای توان‌یابان

نمایشگاه هنری «همام» افتتاح شد/خبر خوش وزیر ارشاد برای توان‌یابان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه نمایشگاه هنری «همام» از برنامه ریزی این وزارتخانه برای برپایی و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان توان‌یاب در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از روابط عمومی رویداد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره هنری «همام» که تنها جشنواره تخصصی ویژه توان‌یابان کشور است، با اشاره به ظرفیت و توانایی شرکت کنندگان در دومین دوره از این جشنواره اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی دارد که از هنرمندان توان یاب جامعه در بخش‌های مختلف هنری حمایت کند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی نمایشگاه‌های آثار هنرمندان توان یاب در خارج از کشور خبر داد و گفت: بنا داریم از ظرفیت این هنرمندان برای معرفی آثارشان در نمایشگاه‌های خارج از کشور استفاده کنیم و نمایشگاه‌ها آثار آنها را برگزار کنیم.

محمدرضا مشهدی دبیرکل دومین جشنواره ملی هنری «همام» نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: ما با برگزاری یک نمایشگاه از آثار تجسمی و صنایع‌دستی هنرمندان توان‌یاب متوجه ظرفیت بسیار درخشان این هنرمندان در سراسر کشور شدیم و تصمیم گرفتیم اولین دوره جشنواره همام را دو سال پیش برگزار کنیم و با توجه به پتانسیل قوی که در توان‌یابان دیدیم هیئت برگزاری و شورای سیاست‌گذاری به این نتیجه رسیدند که این جشنواره به صورت دوسالانه برگزار شود تا هنرمندان توان‌یاب بتوانند برای دو سال آینده برنامه‌ریزی و فرصت کافی برای ارائه آثارشان داشته باشند.

 

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته که دوره اول جشنواره هُمام برگزار شد، تعداد زیادی از هنرمندان توان‌یاب شناسایی و به جامعه هنری معرفی شدند. این هنرمندان با مسئولان برگزاری جشنواره، داوران و سایر هنرمندان ارتباط داشتند و در رویدادهای مختلف به این هنرمندان پیشنهاد شد که اثر خلق کنند. این ارتباط دوجانبه بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان توان‌یاب تأثیر قابل توجهی بر رشد و معرفی هنرمندان توان‌یاب داشت.

مشهدی در خصوص تعداد افرادی که امسال در جشنواره همام شرکت کرده‌اند، اعلام کرد: از طریق بانک اطلاعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، سازمان بهزیستی و خیریه امام رضا (ع) فراخوان جشنواره به تمام توان یابان ارسال شد. همچنین این فراخوان از طریق رسانه‌های جمعی نیز اعلام شد و در مجموع دبیرخانه همام سه هزار اثر شامل ۳۳ اثر موسیقی و بقیه در بخش‌های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی را دریافت کرد. پس از سه مرحله داوری ۲۴۰ اثر برای نمایش در نمایشگاه انتخاب شدند. تعداد از آثار نیز به بخش فروشگاه عرضه محصولات راه پیدا کردند و در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

دبیرکل دومین جشنواره ملی- هنری هُمام درباره زمان جشنواره نیز گفت: این نمایشگاه تا دهم اسفند در مجموعه فرهنگی هنری صبای فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی‌عصر چهار راه طالقانی برپا خواهد بود. هشت کارگاه آموزشی نیز در خلال جشنواره برای ارتقای توان هنری توان‌یابان برگزار می‌شود و همه افرادی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه پیدا کرده است با یک همراه در تهران استقرار پیدا می‌کنند که هزینه‌های اقامت آنها بر عهده جشنواره است.

مشهدی در پایان گفت: پیش‌بینی شده که نمایشگاه آثار برگزیده با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی در کشورهای آلمان، فرانسه و ژاپن نیز برگزار شود. سه اثر برگزیده و یا هنرمندان سه اثر برتر نیز به اکسپوهای هنری بین‌المللی اعزام خواهند شد.

دومین جشنواره ملی- هنری «همام» تا ۹ اسفندماه در مجموعه فرهنگی هنری صبا، فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولی‌عصر چهار راه طالقانی برقرار است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *