شناسه خبر: 35098 منتشر شده در مورخ: 1400/12/4 ساعت: 10:54 گروه: اجتماعی  
افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش‌و‌پرورش استثنایی شهر تهران

افتتاح دو پروژه آموزشی و ورزشی در آموزش‌و‌پرورش استثنایی شهر تهران

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی سالن ورزشی تجهیز شده مدرسه نابینایان شهید محبی و ساختمان آموزشی امید در مدرسه استثنایی امام علی(ع) در شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش ایران سپید سازمان‌ آموزش و پرورش استثنایی، دکتر حمید طریفی حسینی در این مراسم با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز بزرگترین گروه جهادی را در کشور تشکیل داده اند، گفت: این گروه منسجم می توانند الگویی برای مشارکت مردمی در امور جامعه باشند.

وی در ادامه به دو مناسبت "مبعث پیامبر(ص)" و "روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی" اشاره کرد و گفت: بعثت و در امتداد آن امامت بزرگترین نعمتی است که خداوند به بشر عنایت نموده ‌است.

وی افزود: عمل انبیا و بشریت به دنبال تقرب الهی بوده است که این عمل توسط خیرین ادامه پیدا کرده است و این یک فعل الهی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مناسبت دیگر هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی است، بیان داشت: از این منظر کار خیرین یک فعل تربیتی است که کمک می کنند نظریه‌های تربیتی به عمل تربیتی پیوند داده شوند.

وی با بیان اینکه در مدارسی که خیرین می‌سازند وجه تربیتی موضوعیت دارد، گفت: آموزش و پرورش باید نقش تببین‌گری در این موضوع داشته باشد و جهاد تببین به عنوان یک فریضه فوری مطرح است.

طریفی حسینی به دو مدل موفق مردمی‌سازی درکشور اشاره کرد و گفت: یکی از این مدل‌ها فعالیت خیرین مدرسه ساز در آموزش و پرورش است.

معاون وزیر تاکید کرد: مشارکت خیرین فقط در ساخت مدرسه نیست و خیرین می توانند در امور مدرسه  و  فراهم کردن تجهیزات توان‌افزایی نیز مشارکت داشته باشند.

وی افزود: هم چنین خیرین می توانند در کنار مدارسی که توسط آن‎ها ساخته می‌شود، غرفه ایجاد کنند تا وسیله‌ای برای کسب درآمد مدارس و خودکفا کردن آن‌ها در امور مدرسه باشد.

شایان ذکر است سالن ورزشی مدرسه نابینایان شهید محبی با مساحت۷۵۰ مترمربع و  اعتبار دویست میلیون تومان توسط خیر محترم آقای اسمی ‌خانی تجهیز شده است و ساختمان آموزشی امید در مدرسه استثنایی پسرانه امام علی(ع) با مساحت ۵۰۰ متر مربع  و اعتبار دو میلیارد تومان توسط خیر محترم آقای میزانی اسکویی ساخته شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *