شناسه خبر: 35076 منتشر شده در مورخ: 1400/11/24 ساعت: 12:39 گروه: اجتماعی  
اجرای آزمایشی دو رشته داژبال و طناب زنی در مدارس استثنایی شانزده استان

اجرای آزمایشی دو رشته داژبال و طناب زنی در مدارس استثنایی شانزده استان

با برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه مربیان، دبیران و آموزگاران تربیت بدنی، اجرای آزمایشی این دو رشته در مدارس استثنایی 16 استان آغاز می گردد.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دو کارگاه آموزشی، با موضوع آموزش قوانین و مقررات رشته داژبال و آشنایی با رشته طناب زنی در روزهای اول و یازدهم اسفندماه برگزار می گردد.

محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان با اعلام این خبر گفت: یکی از راهکارهای توسعۀ ورزش در مدارس، افزایش و تنوع بخشی به رشته های ورزشی است تا از این طریق با جذب سلایق مختلف، دانش آموزان بیشتری به ورزش ترغیب شوند.

وی به ویژگی­ های این دو رشته ورزشی شامل  ساده بودن، کم هزینه بودن و عدم نیاز به فضا و تجهیزات خاص اشاره نمود و افزود: در سال اول، این دو رشته در 16 استان( هر رشته در 8 استان) و در مدارس منتخب به صورت آزمایشی اجرا می گردد و پس از دریافت بازخورد از استان ها و دانش آموزان، در خصوص توسعه آن ها تصمیم گیری خواهد شد.

عظیم عراقی تامین محتوا، آموزش مربیان و تامین تجهیزات را پیش نیازهای اصلی ایجاد و راه اندازی رشته های جدید عنوان کرد و ابراز امیدواری نمود با برنامه های پیش بینی شده و در حال اجرا، شاهد توسعۀ ورزش سلامت محور در بین دانش آموزان استثنایی باشیم.

شایان ذکر است جناب آقای خوش سرور، رییس فدراسیون داژبال آسیا و جناب آقای حسن خدادادی، مسئول انجمن طناب زنی کشور به عنوان مدرس کارگاه های آموزشی مذکور، در مدت دو ساعت مطالبی را ارائه خواهند نمود و محتوای آموزشی شامل قوانین و مقررات و شیوه نامه مربوطه در پورتال سازمان بارگذاری خواهد شد.

گفتنی است تعدادی توپ داژبال در مرحلۀ اول به استان های فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، کرمان، گلستان، همدان که اجرای آزمایشی داژبال را برعهده خواهند داشت، ارسال می گردد و  شهر تهران، شهرستان های استان تهران، البرز، خوزستان، مازندران، زنجان، کرمانشاه و هرمزگان نیز میزبان اجرای آزمایشی طناب زنی خواهند بود.      

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *