شناسه خبر: 35075 منتشر شده در مورخ: 1400/11/24 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
پیگیر اشتغال زنان سرپرست خانوار در مناطق مرزی هستیم
رییس سازمان بهزیستی:

پیگیر اشتغال زنان سرپرست خانوار در مناطق مرزی هستیم

رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان هرمزگان، گفت: یکی از اولویت‌های بهزیستی در مناطق مرزی کشور پرداختن به بحث اشتغال به ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

به گزارش ایران سپید «علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه «علیرضا انجلاسی» مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و «سید محمدجواد حسینی» مشاور رئیس سازمان در امور توسعه و نظارت بر برنامه‌ها، عصر دیروز وارد بندرعباس شده و در جلسه شورای اداری بهزیستی استان هرمزگان حضور یافتند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با استماع مسائل مطرح شده از سوی سرپرست، معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، اظهار کرد: هر نظام عملکردی باید طرح توسعه داشته باشد بنابراین لازم است در ابلاغ بخشنامه‌ها و نظام‌نامه‌ها با مشارکت خود مجموعه کارشناسی بهزیستی سراسر کشور و از طریق نظام پیشنهادات تحول و پوست‌اندازی ایجاد شود تا در کنار هم الگوی حرفه‌ای خدمت را در استان و در اقصی نقاط شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی در ادامه به چالش‌های مراکز مثبت زندگی پرداخت و تصریح کرد: این مراکز با اهداف بسیار خوب راه‌اندازی شد و بیش از ۲۵۰۰ مرکز در سراسر کشور به عنوان نماینده و همکار بهزیستی شروع بکار کرده‌اند اما این هدف‌ها تاکنون به صورت کامل محقق نشده و دستیابی کامل به اهداف، همت همگانی را می‌طلبد تا با تحولی مثبت کاری کنیم مددجویان اثر این خدمت را در زندگی خود لمس کنند.

قادری، گفت: یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی الکترونیکی بودن ارائه خدمات است که بخش زیادی از مشکلات و تردد افراد دارای معلولیت را با کاهش مراجعه حضوری رفع کند و بدون شک تسریع در ارائه خدمات به مددجویان می‌تواند در افزایش انگیزه مددجویان برای تعامل با بهزیستی و دریافت خدمات مؤثر باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ماموریت‌های تخصصی و خطیر بهزیستی در مدیریت مراکز ماده ۱۶ و رصد آسیب‌های اجتماعی براساس قانون برنامه ششم توسعه، گفت: استان هرمزگان با وجود همکاران پرتلاش و ظرفیت‌های عظیم در بحث بنادر، صنایع و شرکت‌ها می‌تواند در این خصوص خوش بدرخشد.

وی پرداختن به بحث مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و بنادر استان را نقطه عطف مطالبات در هرمزگان اعلام کرد و گفت: متاسفانه علیرغم آلودگی، ایجاد زمینه سوانح جاده‌ای و آسیب‌هایی که این مراکز در استان بوجود آورده‌اند باز هم در بحث ادای مسئولیت اجتماعی خوب عمل نکرده‌اند؛ لذا استاندار و مجموعه استانداری باید با اهتمام بیشتری در این خصوص ورود کنند.

قادری، مدیریت بهزیستی در استان‌های مرزی به ویژه هرمزگان را خاص قلمداد کرد و گفت: یکی از اولویت‌های بهزیستی در این مناطق پرداختن به بحث اشتغال به ویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور رسیدن به وضعیت مطلوب در خدمت‌رسانی به جامعه هدف و تحقق اهداف سازمان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: برنامه میدانی ما در ۶ ماه دوم مدیریتی، عملیاتی کردن برنامه‌های کوتاه مدت خواهد بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص ، متعهد و مجرب و ظرفیت‌های عظیم و امکانات خوب استان بتوانیم در مسیر ایجاد زندگی مطلوب و شایسته جامعه هدف پیش برویم.

 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *