شناسه خبر: 35074 منتشر شده در مورخ: 1400/11/24 ساعت: 12:16 گروه: اجتماعی  
وزارت کار اساسنامه «صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان» را اصلاح کرد

وزارت کار اساسنامه «صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان» را اصلاح کرد

در پی تأکید رییس‌جمهور بر اجرای کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و اجرایی شدن مقررات قانونی مربوط به اشتغال و سهمیه قانونی استخدام افراد دارای معلولیت، وزارت کار و رفاه اجتماعی اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت را اصلاح و برای تأیید به دولت ارائه کرد.

به گزارش ایران سپید صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت با هدف ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و کارآفرینی و حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور تشکیل و اساسنامه آن نیز در بهمن ماه ۱۳۹۹ به تصویب هیأت وزیران رسید.

از جمله وظایف و اختیارات صندوق، اعطای تسهیلات خود اشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت و اعطای تسهیلات اعتباری در قالب‌های مختلف از قبیل قرض الحسنه به اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای این افراد، کمک مالی جهت ایجاد زیرساخت‌های اشتغال برای آنها و کمک به تأمین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح‌های اشتغال‌زا و کارآفرینی افراد دارای معلولیت واجد شرایط است.

رییس‌جمهور در دیدار با نمایندگان جامعه معلولین کشور در آذر ماه سال جاری ضمن تأکید بر اجرای کامل و همه‌جانبه قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مقرر کرد مقررات قانونی مربوط به اشتغال و سهمیه قانونی استخدام معلولان عملیاتی و اجرایی شده و  اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولان نیز پیگیری و نتیجه اقدامات به دفتر رییس‌جمهور اعلام شود.

در راستای موارد فوق و با عنایت به مصوبات سومین جلسه «کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش نویس «اصلاح اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت» را مطابق ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی هیأت دولت، جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیأت وزیران ارائه کرد که این پیشنهاد مراحل بررسی کارشناسی را در  کمیسیون مدیریت امور عمومی و سرمایه انسانی دولت می‌گذراند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *