شناسه خبر: 35061 منتشر شده در مورخ: 1400/11/18 ساعت: 11:59 گروه: اجتماعی  
کمکهای موردی مددجویان در ایلام تقویت می شود

کمکهای موردی مددجویان در ایلام تقویت می شود

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه روزمرگی سم مهلک در نظام اداری است افزود: باید خلاقیت در گفتار و رفتار ما ایجاد تا مخاطبان امیدوار به آینده باشند.

به گزارش ایران سپید علی محمد قادری در نشست شورای اداری ایلام افزود: باید از تمام ظرفیتها برای خدمت رسانی به مددجویان استفاده شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در کشور خدمات مستمری از بهزیستی دریافت می کنند افزود: علاوه بر این رقم قابل توجهی نیز نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خدمات بهزیستی بعنوان مستمری برای نیازهای مددجویان کافی نیست خدماتی بعنوان کمک موردی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

قادری افزود: بدلیل اینکه ایلام یکی از استان های محروم محسوب می شود برنامه داریم کمک های موردی به این استان تقویت شود و ظرف دو هفته آینده کمک موردی به استان ایلام تخصیص یابد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: وسایل کمک توانبخشی متاسفانه مشمول تورم شده اما تدابیر لازم برای کمک رسانی به مددجویان در نظر گرفته شده که می توان از مجموعه شرکت و اموال تملیکی آزاد کرد و در اختیار مددجویان بهزیستی قرار بگیرد.

قادری تاکید کرد: تمامی خدمات باید متناسب با اقلیم، آمایش سرزمینی، نوع معلولیت و بروز و ظهور در استان اجرا شود و مقرر شده با بهره گیری از ظرفیت کارکنان استانی و شهرستانی دستورالعملی تدوین شود.

راهبرد سازمان بهزیستی با نگاه کارشناسی تدوین می شود

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: راهبرد سازمان بهزیستی کارشناس محور است و نگاه و نظر کارشناسان مبنای دستورالعمل سازمانی خواهد بود.

وی افزود: حدود یک ماه گذشته نشستی سازمان در خصوص پیشگیری برگزار و در آن نشست، چالش ها و مشکلات موجود توسط کارشناسان شناسایی شد.

وی با بیان اینک افزایش میزان مستمری بر عهده قانون گذار است بیان داشت: طبق گزارش‌های رسیده از حوزه تلفیق مجلس شاهد افزایش میزان مستمری خواهیم بود چرا که میزان مستمری باید حداقل ۴۰ درصد حقوق قانون کار باشد.

وی بیان داشت: اگر چه این مبالغ برای رفع امورات روزمره مددجویان با وجود تورم کافی نیست اما با توجه برنامه باز توانی مددجویان سازمان از طریق اشتغال می توانیم از وضع موجود رهایی یابیم.

رییس سازمان بهزیستی ادامه داد: در ایجاد مراکز مثبت زندگی مقرر شده بود خدمات سازمان بصورت یکپارچه در اختیار مردم قرار گرفته و الکترونیکی باشد.

قادری تاکید کرد: این پلتفرم نمی توانند بصورت حرفه ای و کلی تمامی نیازهای مددجویان را پاسخگو باشد.

وی بیان داشت: باید نهایت ظرفیت خود را برای ایجاد یک سازمان چابک در آینده نزدیک بعنوان ستاد استان و شهرستان استفاده کنیم و مبنای و اساس هر تحول هم خلاقیت است.

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: مهم ترین موضوع سازمان در حال حاضر ایجاد اشتغال برای مددجویان متناسب با ظرفیت و علاقمندی آنان با کمک دیگر سازمان ها و نهاد ها است.

قادری تصریح کرد: جلسات هم اندیشی در خصوص ایجاد شغل مددجویان در سازمان برگزار می شود و اگر صرفا به موضوع مستمری فکر کنیم موفق نخواهیم بود.

به گفته وی، برای تنوع خدمات و تحول باید نشستی های هم اندیشی برگزار شود تا بتوانیم شاهد تحول و ارایه خدمات متنوع به مددجویان باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه روزمرگی سم مهلک در نظام اداری است افزود: باید خلاقیت در گفتار و رفتار ما ایجاد تا مخاطبان امیدوار به آینده باشند.

وی اظهار کرد: باید از تمام ظرفیتها برای خدمت رسانی به مددجویان استفاده شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *