شناسه خبر: 35051 منتشر شده در مورخ: 1400/11/13 ساعت: 13:51 گروه: اجتماعی  
نشست صمیمی وزیر آموزش‌وپرورش با کارکنان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی

نشست صمیمی وزیر آموزش‌وپرورش با کارکنان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی

وزیر آموزش‌وپرورش ظهر سه‌شنبه ضمن بازدید از سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در جمع اعضای شورای راهبری و کارکنان این سازمان حضور یافت.

به گزارش ایران سپیدسازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر یوسف نوری در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات آموزش و پرورش  استثنایی استان‌ها برگزار شد، ضمن تبریک ایام ا... دهه فجر گفت: ذکر و یاد خدا موجب آرامش قلب انسان‌ها می‌شود و امام راحل عبد خدا بود و قلبی مطمئن داشت.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از ابزار و روش‌ها به‌خوبی استفاده می‌کرد، شبکه‌سازی خوبی در قبل انقلاب انجام داده بود و همراهی مردم موجب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

نوری خواستار پوشش حداکثری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه زیر چتر تعلیم‌وتربیت شد و گفت: توسعه مشارکت‌ها از ضروریات کار در نظام تعلیم‌وتربیت به‌ویژه تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و استفاده بیشتر از ظرفیت افراد داوطلب، خیرین و دستگاه‌های اجرایی در دستور کار سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی قرار گیرد.

نوری آموزش‌وپرورش استثنایی را یکی از دستگاه‌های تخصصی زیرمجموعه وزارت آموزش‌وپرورش دانست و گفت: در راستای تأمین نیروی انسانی متخصص در آموزش‌وپرورش استثنایی، بخشی از ظرفیت استخدامی به آموزش‌وپرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: عضویت رؤسای ادارات آموزش و پرورش استثنایی در شوراهای آموزش‌وپرورش استان‌ها موجب تقویت آموزش‌وپرورش استثنایی و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورت لزوم و برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بازنگری در اساسنامه سازمان می‌تواند صورت گیرد.

نوری با بیان اینکه کار در آموزش‌وپرورش استثنایی بسیار سخت است گفت: معلمین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه قطعاً در نزد خداوند متعال اجر فراوان خواهند داشت.

وی افزود: باید همه معلمین، مدیران و کارکنان آموزش‌وپرورش استثنایی تلاش حداکثری برای آموزش‌های حضوری داشته باشند تا این دانش‌آموزان از سپهر آموزش دور نمانند.

نوری در پایان گفت: ایجاد فضاهای اردوگاهی و پارکی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، تقویت انجمن‌های اولیاومربیان و استفاده از بستر فناوری‌های نوین با همکاری مراکز نوآوری‌های دانشگاهی از جمله موارد قابل‌پیگیری در آموزش‌وپرورش استثنایی است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *