شناسه خبر: 35047 منتشر شده در مورخ: 1400/11/12 ساعت: 12:23 گروه: اجتماعی  
۱۷ هزار مددجوی پشت نوبتی امسال وارد چرخه خدمات بهزیستی می شوند
معاون سازمان بهزیستی کشور:

۱۷ هزار مددجوی پشت نوبتی امسال وارد چرخه خدمات بهزیستی می شوند

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۱۷ هزار توانجوی پشت نوبتی در حوزه اجتماعی تاپایان سال جاری زیر پوشش خدمات حمایتی این سازمان قرار می‌گیرند.

به گزارش ایران سپید «محمد نصیری» در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان مرکزی افزود: توانمند سازی مددجویان با ارایه آموزش، اعطای کمک هزینه تحصیلی، تسهیلات و ایجاد گروه‌های همیار و ارتباط جامعه هدف با چرخه تولید از برنامه‌های اولویت دار سازمان بهزیستی کشور در سال جاری بوده و امید است با توانمند سازی، توانجویان خودکفا و از حمایت سازمان خارج شوند.

وی ادامه داد: شمار مددجویان بهزیستی با تقویت فرآیند توانمند سازی و خودکفایی نباید افزایش یابد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از پرداخت مستمری به خانوارهای دارای ۲ فرزند معلول در کشور خبرداد و گفت: چهار هزار خانواده دارای سه فرزند معلول به بالا و ۱۱ هزار خانواده دارای ۲ فرزند معلول از دهک‌های یک تا سه درآمدی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند که از مستمری ۱۰ میلیون ریالی این سازمان بهره مند شدند.

نصیری افزود: ۷۰۰ هزار شیر خشک توسط سازمان غذا و دارو کشور برای تامین شیر خشک مورد نیاز کودکان دهک چهار تا هفت درآمدی تحت پوشش سازمان بهزیستی به این سازمان تحویل و تاپایان سال جاری بین این افراد توزیع می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی از ۲ شاخصه مهم اسلامیت و جمهوریت برخوردار بوده و همه مردم کشور به ایرانی بودن خود افتخار کرده و چیزی که به جامعه هویت داده، اسلام ناب محمدی است.

«مجتبی آل یاسین» افزود: نقشی که اسلام برای شهروندان قائل است باید در دستور کار مدیران قرار گیرد، چرا که اگر مردم نباشند، مسئولان جایگاهی ندارند.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی، عدالت محوری، فساد ستیزی و مردمی بودن از شاخصه‌های مهم مدیران دولت سیزدهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: بهزیستی رسالت بزرگی در حوزه رسیدگی به شهروندان کم بضاعت و جامعه تحت پوشش بر عهده دارد.

مدیر کل سابق بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۵۸ هزار نفر در این استان از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار هستند که هشت هزار نفر آنان را زنان سرپرست خانوار و بیش از ۳۴ هزار نفر آنان را افرادی که دارای معلولیت‌های مختلف هستند، تشکیل می‌دهند.

«زهرا امینی» افزود: ۱۴ هزار نفر از مجموع افراد تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان مرکزی مستمری بگیران این سازمان هستند.

وی ادامه داد: ۱۲ شهرستان در استان مرکزی وجود دارد که تعداد مددجویان و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در شهرستان‌های اراک و ساوه از بقیه شهرستان‌های استان مرکزی بیشتر است.

در این آیین از خدمات زهرا امینی تقدیر و محمد زیدوند به عنوان مدیر کل بهزیستی استان مرکزی معرفی شد.

۵۸ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *