شناسه خبر: 35041 منتشر شده در مورخ: 1400/11/11 ساعت: 11:17 گروه: ورزشی  
تغییر قوانینی که به نفع جودوکاران نابینا شد

تغییر قوانینی که به نفع جودوکاران نابینا شد

رییس انجمن جودو نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به تغییر قوانین کلاس بندی از سوی فدراسیون جهانی گفت: این تغییر قوانین در رقابتهای آینده به نفع جودوکاران نابینا خواهد بود.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، علیرضا امینی  اظهار کرد: در گذشته به دلیل این که رقابتهای جودو نابینایان و کم‌بینایان در ۳ کلاس B۱، B۲ و B۳ در هم ادغام می‌شد و ورزشکار نابینای مطلق با کم بینا با یکدیگر رقابت می‌کردند، این مساله نه تنها حواشی به دنبال داشت، بلکه سبب می شد تا در حق جودوکار نابینا اجحاف شود.

وی گفت: با تغییر قوانین کلاس بندی که در سال جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد، بعد از این در مسابقات، جودوکاران B۱ با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ورزشکاران B۲ و B۳ در هم ادغام خواهند شد. البته این تغییر قوانین در مسابقات قهرمانی کشور اجرا شد و شرایط بسیار راضی کننده بود.

رییس انجمن جودوی نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به حضور تنها ۶۰ جودوکار در مسابقات قهرمانی کشور، خاطرنشان کرد: با وجود این که به دلیل کرونا چند سالی شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در جودوی نابینایان و کم‌بینایان نبودیم و به تمام استانها برای شرکت در این مسابقات فراخوان داده بودیم، اما چیزی حدود ۶۰ ورزشکار در قهرمانی کشور حضور داشتند ، در حالی که انتظار شرکت ورزشکاران بیشتری را در این مسابقات داشتیم.

امینی پیرامون این پرسش که آیا نفرات برتر قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت خواهند شد، تصریح کرد: نفرات اول و دوم کلاس B۱ و اول تا سوم کلاس B۲ و B۳ به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد که پس از برگزاری انتخابی درون اردویی از بین نفرات برتر دعوت شده، جودوکاران اعزامی به بازیهای پاراآسیایی چین مشخص خواهد شد.

وی در پایان در خصوص زمان برگزاری اردوی تیم ملی جودو نابینایان و کم‌بینایان، افزود: برای برگزاری اردو منتظر تصمیم فدراسیون نابینایان و کم بینایان هستیم تا زمان دقیق را به ما اعلام کنند.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *