شناسه خبر: 35040 منتشر شده در مورخ: 1400/11/11 ساعت: 10:53 گروه: اجتماعی  
پرسشگری بهزیستی از مدیران ۳۴ دستگاه درخصوص اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت

پرسشگری بهزیستی از مدیران ۳۴ دستگاه درخصوص اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بر اتحاد و هم‌افزایی تشکل‌های معلولین به منظور دستیابی به مطالبه‌گری مؤثر و کارآمد تأکید کرد.

به گزارش ایران سپید  از سازمان بهزیستی، «علی‌اصغر کاظمی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در جمع مدیران تشکل‌های معلولین خراسان رضوی، افزود: هم‌افزایی و نزدیک‌شدن تشکل‌ها و انجمن‌های افراد دارای معلولیت به یکدیگر، قدرت مطالبه‌گری و پرسشگری بهزیستی و معلولین را بیشتر می‌کند و تحقق اهداف زندگی بهتر برای آنها را دست‌یافتنی می‌سازد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در زمینه‌ پیگیری حقوق انجمن‌ها و افراد دارای معلولیت، ادامه داد: در نشستی که با ریاست جمهوری داشتیم صحبت‌های بسیار خوبی از جانب تشکل‌های معلولین مطرح شد و چندین مصوبه در راستای اجرایی کردن قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت به تصویب جلسه رسید که توسط مسئولین پیگیری می‌شود.

وی همچنین از پیگیری وزیر رفاه در این زمینه خبر داد و گفت: جلسه‌ای که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انجمن‌های معلولین داشتند نیز مفید بود و وزیر شخصا قول پیگیری مطالبات را داد و پیامد آن با دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مکاتباتی صورت گرفت.

کاظمی از تشکیل اولین جلسه کمیته نظارت و هماهنگی ستاد مناسب‌سازی کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور در سال جاری یاد کرد و گفت: در این جلسه معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس جلسه، از دستگاه‌هایی که مسؤولان آنها پیگیر امور معلولین نیستند انتقاد کرد.

 

وی همچنین اضافه کرد: مقرر شد که این جلسه تجدید شود و قبل از جلسه‌ آتی که در اواخر بهمن‌ماه خواهد بود وضعیت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در رابطه با قانون حمایت از حقوق معلولین مشخص و به جلسه ارائه شود تا تصمیم مقتضی گرفته شود.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در پی این نشست، جلسه‌ای با حضور مدیران ۳۴ دستگاه اجرایی در سازمان بهزیستی برگزار شد که درخواست عملکرد از آنها را داشتیم که اولین بار بود در مقام پرسشگر از آنها درخواست عملکردشان در این حوزه را داشتیم.

وی موارد مطرح شده در این جلسه را شامل بازنشستگی پیش از موعد معلولین با ۲ تا ۶ سال ارفاق، بحث درمان و پوشش بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان معلولین، مناسب‌سازی، استخدام سه درصد و موارد دیگری از قانون حمایت بود که بحث‌های زیادی شد و پیگیری‌های خوبی نیز در دست انجام است.

کاظمی گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با بیمه سلامت داشتیم که ۱۰۰  میلیارد تومان اعتبار باید تخصیص داده می‌شد که متأسفانه به خاطر عدم پیگیری فقط ۱۰۰ میلیون آن جذب شد.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این دنبال بیمه‌ تکمیلی برای معلولین هستیم که با نهادهای بیمه‌ای دیگر تفاهماتی داشته باشیم.

 

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در باره بکارگیری مشاور معلولین در دستگاه‌های مختلف اجرایی گفت: این پیشنهاد نیز در همان جلسه مطرح شد و مقرر شد پیشنهاد را به نحو کارشناسی شده پیگیری داشته باشیم.

در این جلسه همچنین نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های معلولین خراسان رضوی، مطالبات و مشکلات خود را مطرح کردند و با معاون توانبخشی سازمان بهزیستی و مسؤول اعتبارات این معاونت در زمینه حل این مشکلات گفتگو کردند.

یادآوری می‌شود، هدفمند کردن وسایل کمک‌توانپزشکی، پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان معلولین، مشکلات معلولین ضایعه‌نخاعی، مناسب‌سازی برای ناشنوایان و نابینایان، رسیدگی به مسائل مددکاری در مراکز مثبت زندگی، آموزش زبان ناشنوایان به مددکاران، سامانه اعزام مترجم، مشکلات مالی تشکل‌ها در زمینه ساختمان و اجاره‌بها، بنیاد نخبگان معلولین موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *