شناسه خبر: 35039 منتشر شده در مورخ: 1400/11/10 ساعت: 21:00 گروه: اجتماعی  
مهارت‌آموزی ۱۳۰ کودک کم‌بینا و نابینا در مرکز «باغچه حواس»

مهارت‌آموزی ۱۳۰ کودک کم‌بینا و نابینا در مرکز «باغچه حواس»

توانبخشی و مهارت‌آموزی کودکان روشندل تهرانی در تنها مرکز مهارت‌آموزی تخصصی نابینایان پایتخت با نام «باغچه حواس» واقع در منطقه ۱۵ انجام می‌شود.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، محمد حسن رجبی سرپرست معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اینکه این مرکز از اسفند ۹۷ به دلیل تراکم سکونت نابینایان در محدوده مذکور آغاز به کار کرده است، گفت: هم اکنون ۱۳۰ کودک و نوجوان کم بینا و نابینای مطلق یک تا ۱۸ ساله از خدمات آموزشی، درمانی، فراغتی و مشاروره این مرکز بهره مند هستند.

او با اشاره به اینکه بیش از ۸ مربی و داوطلب در طول هفته به باغچه حواس می آیند، افزود: مرکز تفریحی، فراغتی و مهارت آموزی نابینایان و کم بینایان "باغچه حواس" در دوران کرونا به کمک مربیان داوطلب و سازمانهای مردم نهاد گام های بلندی را برداشته است.

رجبی به  تشریح امکانات این مرکز پرداخت و گفت: در این مجموعه، امکاناتی نظیر اتاق حواس شامل موسیقی و آواز، نور و سایه، عطر و بو، قصه و کتابخوانی، تئاتر، تحرک و جهت یابی، بازی و ورزش در فضای باز، اتاق اسباب بازی، ساخت و تجسم، لمس علم و آموزش مهارتهای فردی و خدمات مشاوره ای طراحی و ایجاد شده است تا این دسته از شهروندان بتوانند مهارت های فردی و اجتماعی شان را بالا ببرند.

او افزود: کلاس آموزش پیانو و اجرای پروژه CSR شامل آموزش خط بریل، به کودکان نابینا، کم بینا و مادران آنها از جمله کلاس های هنری و مهارت آموزی است که توسط اساتید داوطلب در این مرکز برگزار می شود.  

جشن و مناسبت های ملی مذهبی نظیر جشن شب یلدا، روز مادر، روز عصای سفید، ۱۳ آبان و... با حضور خانواده این عزیزان در این مرکز اجرا می شود و علاقه مندان به مشارکت در برنامه های این مجموعه می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  ۳۳۶۵۶۳۶۲ و ۹۱۲۱۸۷۱۳۰۱ تماس حاصل کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *