شناسه خبر: 35009 منتشر شده در مورخ: 1400/11/3 ساعت: 11:44 گروه: اجتماعی  
روند آموزش‌ «حضوری» در مدارس استثنایی

روند آموزش‌ «حضوری» در مدارس استثنایی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور روند آموزش‌های حضوری در مدارس استثنایی را تشریح کرد.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛  دکترحمید طریفی حسینی، در این باره اظهار کرد: از آذر ماه که ستاد ملی کرونا مجوز بازگشایی تدریجی مدارس را صادر کرد، مدارس استثنایی  آموزش‌های حضوری خود را آغاز کرده بودند.

وی افزود: میانگین تعداد دانش‌آموزان در مدارس آموزش و پرورش استثنایی حدود ۵۰ نفر و در هرکلاس درس  حدود شش نفر است و لذا امکان فاصله گذاری و  آموزش های حضوری در مدارس استثنایی نسبت به مدارس عادی فراهم تر  است.

معاون وزیر با اشاره به  تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی کامل مدارس،  گفت: مطابق شیوه نامه ارسالی از وزارتخانه، معلمان باید ساعات موظف خود را در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروه‌هایی که نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانش‌آموزان در مدرسه فراهم شود.

وی افزود: در شرایط خاص و در صورتی که تعداد دانش آموزان یک کلاس زیاد باشند اختیار گروه بندی این دانش آموزان برای آموزش های حضوری به مدارس واگذار شده است.

طریفی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر امکان برگزاری کلاس‌ درس پنج نفره در گروه‌های چندمعلولیتی یا طیف اوتیسم فراهم نباشد، مدارس می توانند کلاس‌ها را دو و سه نفره کرده و امکان حضور گروه بندی شده دانش آموزان را فراهم کنند.

طریفی حسینی با تاکید بر اینکه آموزش مجازی تعطیل نخواهد شد و در کنار آموزش حضوری ادامه خواهد یافت، گفت:  تاکید بر آموزش های حضوری است، اما اگر شرایط حضور برخی دانش آموزان با نیازهای ویژه به دلیل شرایط خاص این دانش آموزان فراهم نباشد، مدارس باید شرایط آموزش مجازی را برای این دانش آموزان فراهم سازند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *