شناسه خبر: 34963 منتشر شده در مورخ: 1400/10/12 ساعت: 11:51 گروه: اجتماعی  
دانش‌آموزان استثنایی در اولویت اختصاص بودجه قرار گیرند

دانش‌آموزان استثنایی در اولویت اختصاص بودجه قرار گیرند

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی کشور تاکید کرد، دانش آموزان استثنایی به دلیل شرایط خاصی که دارند بای در اولویت اختصاص بودجه قرار گیرند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، سیدحسن موسوی چلک افزود: یکی از حوزه های مهم در مجموعه وزارت آموزش و پرورش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی است. این سازمان با افراد و گروه های خاصی سر و کار دارد؛ افرادی که در  شرایط خاصی به سر می برند.  

وی ادامه داد: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و وظایف قانونی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، برنامه ریزی برای دسترسی آنها به آموزش به شکل های مختلف یکی از اولویت های مهم است.  

رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش دانش آموزان استثنایی با جمعیت دانش آموزان عادی فاصله زیادی دارد، افزود: نباید فراموش کنیم که دسترسی و حق آموزش برای همه گروه ها است. وقتی نیم نگاهی به بودجه آموزش و پرورش  می کنیم متوجه می شویم کمتر از ۲۴۳ میلیارد تومان برای آموزش و پرورش استثنایی در کشور است.  

وی خاطرنشان کرد: نیم نگاهی به لایحه بودجه کل کشور در سال ۱۴۰۱ داریم. این لایحه را دولت به مجلس فرستاد. در سال ۱۴۰۱ این بودجه به کمتر از ۲۸۴ میلیارد تومان می رسد. معنای ساده این است که رشد بودجه آموزش و پرورش استثنایی از رشد بودجه کشور کمتر است و ۷.۴ درصد رشد در این بودجه وجود دارد.  

موسوی چلک افزود: همه می دانیم کودکانی که در مدارس مرتبط با آموزش و پرورش استثنایی خدمات دریافت می کنند نیازمند توجه بیشتر هستند. این نکته قابل تاملی است و متاسفانه در بودجه ۱۴۰۱ این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است.
 
وی ادامه داد: این وضعیت روی کیفیت آموزش و ظرفیت سازی های جدید برای مخاطبان و دانش آموزان جدید تاثیر می گذارد. همچنین روی آموزش و پروش استثنایی نیز تاثیرگذار است و سایر فعالیت های این حوزه نیز اثرات منفی را دریافت می کنند.  

رئیس انجمن مددکاری ایران گفت: انتظار این است که مجلس این موضوع را به نوعی جبران کند. این نکته را مد نظر داشته باشیم که بسیاری از این افراد ممکن است از شرایط مالی خوبی هم برخوردار نباشند بنابراین توجه به این سازمان و بودجه آن یکی از انتظاراتی است که ما در حوزه مددکاری اجتماعی برای یکی از گروه های هدف خود داریم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *