شناسه خبر: 34958 منتشر شده در مورخ: 1400/10/10 ساعت: 14:46 گروه: اجتماعی  
۷۹ درصد دانش آموزان استثنایی آذربایجان غربی در شبکه شاد عضو هستند

۷۹ درصد دانش آموزان استثنایی آذربایجان غربی در شبکه شاد عضو هستند

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنندکه از این تعداد ۷۹ درصد در شبکه شاد فعالیت آموزشی دارند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا، عیسی محمدی با بیان اینکه اطلس دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد گرد آوری شده است، افزود: ۱۷۷ مدیر در این مدارس فعال هستند و ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۹ درصد معلمان در شاد فعال هستند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی ادامه داد: یکهزار و ۹۴ نفر از دانش آموزان استثنایی استان به صورت حضوری و یکهزار و ۲۸۸ نفر غیر حضوری و ۳۱۸ نفر به صورت ترکیبی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با آسیب های بینایی و شنوایی در حال کاهش و اوتیسم و چند معلولیتی در حال افزایش است که در صدد هستیم با ارزیابی های میدانی در قالب یک طرح تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی این موارد بررسی دقیق شود.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۱۵۱ نفر از دانش آموزان استثنایی استان کم توان، ۸۰ نفر ناشنوا، ۲۰ نفر نابینا، ۸۱ نفر حسمی حرکتی، ۲۹۷ نفر چند معلولیتی و ۹۴ نفر اتیسم هستند.

محمدی ادامه داد: ۴۱۱ نفر از دانش آموزان استان در دوره پیش دبستانی، یکهزار و ۶۸۷ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در دوره های متوسطه تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: امسال نسبت به ۲ سال قبل ورودی به مدارس استثنایی افزایش یافته است و علت آن اطلاع رسانی های وسیع به اولیا و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده است.محمدی با بیان اینکه ۹۵ درصد از معلمان این حوزه واکسن کرونا دریافت کردند بیان کرد: برای ۳۲ درصد از دانش آموزان دارای شرایط نیز واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

۲ هزار و ۷۰۰ نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند که ۹۷۰ نفر آنان دانش آموز دختر و بیش از هزار و ۷۰۰ نفر پسر هستند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *