شناسه خبر: 34949 منتشر شده در مورخ: 1400/10/7 ساعت: 13:24 گروه: اجتماعی  
بررسی شکایت معلولان در کمیسیون اصل نود

بررسی شکایت معلولان در کمیسیون اصل نود

سخنگوی اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اصل نود دستگاه های مربوطه را مکلف کرد تا ظرف یک ماه آینده گزارشی درباره اقدامات انجام شده برای اجرای قانون حمایت از معلولان ارائه کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: این جلسه در راستای شکایات واصله به کمیسیون در خصوص عدم اجرای صحیح تبصره‌های ۱و ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان با حضور رئیس سازمان بهزیستی و مدیران وزارت کشور، سازمان راهداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تشکیل شد.

وی افزود: براساس پیش بینی قانونی در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۵ قانون مذکور، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه های حمل و نقل ریلی، اتوبوسرانی، درون شهری، دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون شهری ریلی، هوایی و دریایی عمومی نیم‌بها است. اما براساس شکایات واصله به کمیسیون دستگاه‌های ذیربط از اجرای این تکلیف قانونی تمکین نمی‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: برداشت کمیسیون از توضیحات نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط، عدم هماهنگی میان دستگاه‌های مکلف اجرا و وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی حوزه معلولین که دلایل مختلفی برای این عدم هماهنگی از سوی آن ها به کمیسیون ارائه شد که این دلایل از سوی اعضای کمیسیون منافی ترک فعل صورت گرفته در اجرای قانون و ضعف در هماهنگی نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: کمیسیون، دستگاه‌های مربوط را مکلف کرد ظرف یک ماه اقدامات انجام شده برای اجرای تبصره‌های ذیل ماده ۵ قانون حمایت از معلولان را به صورت مکتوب به کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ارائه کنند. همچنین موانع عملیاتی اجرای تکلیف قانونی ظرف مدت تعیین شده با محوریت و پیگیری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی مرتفع و گزارش آن در جلسه‌ای که پس از پایان این مهلت تشکیل می‌شود ارائه شود. در غیر این صورت با متخلفان در هر یک از دستگاه‌ها براساس اختیارات قانونی کمیسیون و همین طور تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان به دستگاه‌های قضایی معرفی خواهند شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *