شناسه خبر: 34931 منتشر شده در مورخ: 1400/9/30 ساعت: 14:11 گروه: اجتماعی  
غربالگری بینایی 66500 کودک در مازندارن

غربالگری بینایی 66500 کودک در مازندارن

فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : در سال گذشته 66500 کودک 3-6 سال تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند و در 9 ماهه سال جاری برای 40 هزار کودک 3-6 سال غربالگری بینایی انجام شده است.

به گزارش ایران سپید از بهزیستی، دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اجرای طرح بینایی سنجی در سال جاری ، گفت : برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی ( تنبلی چشم ) با هدف کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی برای غربالگری بینایی کودکان 3-6 سال به صورت سیاری در مناطق روستایی، محروم و صعب العبور و در پایگاه های ثابت برای کودکان گروه هدف انجام می گردد.

وی با بیان اینکه تنبلی چشم با تشخیص به موقع قابل درمان است ، افزود : تنبلی چشم بدون علامت است و چشم های کودک با وجود سالم و طبیعی به نظر رسیدن از سلامتی و دید کافی برخوردار نیست بنابراین با اجرای طرح غربالگری می توان اختلالات بینایی را شناسایی و با اقدامات به موقع از عوارض بعدی جلوگیری کرد .

دکتر گوهردهی بهترین سن برای درمان تنبلی چشم را زیر 5 سالگی دانست و ادامه داد : بینایی سنجی کودکان باید حداقل 3 بار قبل از دبستان و در سنین 3-4 ماهگی ، 2-3 سالگی و 5-6 سالگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران ، خاطرنشان کرد : نزدیک بینی ، دوربینی ، آستیگماتیسم ، اشکالات مادرزادی در ساختمان چشم مانند آب مروارید و پایین افتادگی پلک و لوچی یا انحراف چشم از شایعترین عوامل ایجاد کننده تنبلی چشم می باشد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 66500 کودک 3-6 سال تحت پوشش برنامه غربالگری بینایی قرار گرفتند ، افزود : حدود300 کودک مبتلا به آمبلیوپی و 500 کودک مبتلا به سایر اختلالات بینایی شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

دکتر گوهردهی ادامه داد : در 9 ماهه سال جاری برای 40 هزار کودک 3-6 سال غربالگری بینایی انجام شده است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *