شناسه خبر: 34930 منتشر شده در مورخ: 1400/9/30 ساعت: 14:09 گروه: اجتماعی  
عرب زاده: توانمندسازی مددجویان در اولویت امور خیریه قرار گیرد

عرب زاده: توانمندسازی مددجویان در اولویت امور خیریه قرار گیرد

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، کار نیک و خیریه در ایرانیان را دارای سابقه تاریخی دانست و گفت: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه کمک‌های مؤمنانه جهادی، یک حرکت همگانی و فراگیر در زمینه رفع حوایج مددجویان بهزیستی آغاز شده است.

به گزارش ایران سپید از بهزیستی امیر حسین عرب‌زاده که شب گذشته در مراسم اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه و ۱۰۰ دستگاه ویلچر به مددجویان نیازمند خراسان رضوی در مشهد سخن می‌گفت افزود: با توجه به جمعیت هدف سازمان بهزیستی در اقصی نقاط کشور و نیازهای بسیار گسترده‌ی آنان، اگر مشارکت خیرین نباشد دولت قادر به تأمین این نیازها نیست.

وی سازمان بهزیستی را تسهیلگر نیکوکاران دانست و گفت: ما باید موانع را از پیش پای این عزیزان برداریم و راه را برای کارهای خیر هموار سازیم و رسانه‌ها خواست در زمینه‌ی گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه و انتقال آن به نسل‌های بعد، فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشند.

عرب‌زاده گفت: ۷ میلیون نفر مخاطب سازمان بهزیستی هستند و نخبگان و مراجع فکری جامعه از جمله روحانیت، بزرگان محلات، خیرین و رسانه‌ها می‌توانند انسان‌های نیکوکار و متمکن را برای کمک به این جمعیت کثیر تشویق و در فرهنگ‌سازی امور خیر کمک کنند.

سرپرست معاونت مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، هدف اصلی فعالیت سازمان را توانمندسازی اقشار تحت پوشش عنوان کرد و گفت: باید در جهت توانمندسازی این عزیزان قدم برداریم تا آنها نیازمند کمک‌های مستمر نباشند و به استقلال برسند.

وی همچنین با اشاره به اینکه افراد دارای معلولیت استعدادهایی بیشتر از افراد غیر معلول دارند گفت: در موضوع اشتغال هم باید بعد توانمندسازی و استقلال مددجویان مد نظر قرار گیرد.

عرب زاده ضمن تشکر از مدیران بهزیستی خراسان رضوی به خاطر فراهم‌سازی زمینه‌ی کار خیرین گفت: از مسؤولین مؤسسه آبشار عاطفه‌ها و ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان رضوی که برنامه‌ریزی و اجرای این کار خیر بزرگ را انجام دادند از طرف سازمان بهزیستی تشکر و قدردانی می‌کنیم.

در این مراسم که در مجموعه توانبخشی همدم مشهد برگزار شد، ۵۰۰ سری جهیزیه از سوی مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها تقدیم نوعروسان بهزیستی شد و ۱۰۰ دستگاه ویلچر نیز از سوی ستاد  اجرایی فرمان امام در خراسان رضوی به مددجویان نیازمند اهدا شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *