شناسه خبر: 34926 منتشر شده در مورخ: 1400/9/29 ساعت: 17:40 گروه: اجتماعی  
مشارکت ۵ هزار و ۵۰۰ ولی دانش آموز استثنایی در طرح مدرسه یاری اولیا

مشارکت ۵ هزار و ۵۰۰ ولی دانش آموز استثنایی در طرح مدرسه یاری اولیا

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سال گذشته با هدف جلب مشارکت، ۵ هزار و ۵۰۰ ولی دانش آموز استثنایی در طرح مدرسه یاری اولیا، ۵۰ درصد معلمان استثنایی در طرح قشر بندی حرفه ای معلمان و ۲۰ هزار دانش آموز استثنایی در برنامه هر دانش آموز حداقل یک نقش و یک تشکل مشارکت کردند.

به گزارش ایران سپید از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست که در محل سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش ‌ظرفیت بی بدیلی برای حل مشکلات آموزش و پرورش هستند اظهار کرد: با توجه به حضور دستگاه های اجرایی باید طرح های اجرایی، عملکردی و موثر جهت طرح به شوراهای آموزش و پرورش ارائه شود.

معاون وزیر با بیان اینکه ریل اصلی حرکت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است، گفت: این سند جامع ترین سند در حوزه آموزش و پرورش است و آموزه های این سند نوآورانه، توقیفی، تعدیلی، تثبیتی و استمراری است.
وی افزود: باید تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول ایجاد شود و بهترین مکان برای مشارکت در اجرای سند تحول بنیادین شوراهای آموزش و پرورش استان ها می باشند.
حسینی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشارکت در آموزش و پرورش باید  به خلق ارزش ها، منافع و درک مشترک با سازمان ها برسیم اظهار کرد: یکی از طرح های کاربردی در زمینه توسعه مشارکت ها طرح صد دبیرخانه صد مدرسه است که هر مدرسه می‌تواند دبیرخانه فعالیت های مشترک یک دستگاه اجرایی با آموزش و پرورش شود.
وی تصریح کرد: این طرح در آموزش و پرورش استثنایی در سال گذشته اجرایی شد و ۲۶ درصد مدارس استثنایی در این طرح مشارکت کردند.
وی تصریح کرد: مشارکت یک طرفه منجر به مقاومت خواهد شد و از سوی دیگر باید مدارس را توانمند کرد تا بتوان مشارکت را توسعه داد.
حسینی با اشاره به جلب مشارکت معلمان، اولیا  و دانش آموزان در آموزش و پرورش استثنایی گفت: با هدف جلب مشارکت معلمین طرح قشر بندی حرفه ای معلمین در آموزش و پرورش استثنایی با مشارکت ۵۰ درصدی معلمین و با هدف  جلب مشارکت اولیا طرح مدرسه یاری اولیا با مشارکت ۵ هزار و ۵۰۰ ولی متخصص سال گذشته در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد.
وی تصریح کرد: مشارکت دانش آموزان نیز از طریق طرح هر دانش آموز یک نقش و یک تشکل در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شد که  سال گذشته  ۲۰ هزار دانش آموز از این برنامه استقبال کردند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پوشش تحصیلی در آموزش و پرورش استثنایی از بدو تولد آغاز می شود، گفت: پوشش حداکثری نوآموزان با نیازهای ویژه با رویکرد مداخلات بهنگام نیازمند تبادل داده های حاصل از غربالگری های وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی است.
معاون وزیر با بیان اینکه بر اساس آمایش سرزمینی ۹ مدرسه در استان هرمزگان در حال ساخت است گفت:  تفاهم نامه ساخت ۵ مدرسه جدید نیز در این استان منعقد شده است که امید است با تخصیص صد درصدی ساخت این مدارس به زودی آغاز شود.
حسینی تربیت بدنی را از ضروریات دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: در ۲۰ مدرسه استثنایی استان هرمزگان امکان ساخت سالن های ورزشی درون مدرسه ای وجود دارد که در صورت تامین ۵۰ درصد هزینه های ساخت این سالن ها از طریق منابع درون استانی بقیه اعتبار از طریق مشارکت خیرین تامین خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی سازمانی تمام ماموریتی است و علاوه بر آن خدمات توانبخشی نیز ارائه می‌دهد گفت: دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان ۳ هزار و ۶۰۰ وسیله توانبخشی با رقمی بالغ بر  ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نیاز دارند که در سال جاری  ۳ میلیارد تومان برای خرید این تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص می یاید.
وی افزود: تا آخر سال دو مرکز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان استثنایی و دو مرکز ویژه مشکلات یادگیری در استان هرمزگان راه اندازی خواهد شد.
وی تصریح کرد: با موافقت استاندار استان هرمزگان زمین مرکز جامع خدمات توانبخشی، مشاوره ای و آموزشی این استان تامین خواهد شد و به زودی ساخت این مرکز نیز آغاز خواهد شد و پس از ساخت دو میلیارد تومان اعتبار برای  تامین تجهیزات از سوی آموزش و پرورش استثنایی اختصاص خواهد یافت.
حسینی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی از ضروریات تحصیل این دانش آموزان است گفت: ۶۰ درصد اعتبار مورد نیاز برای سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد و امید است مابقی اعتبار از طریق منابع درون استانی و مشارکت شوراهای شهر تامین شود.
جانشین وزیر در طرح هدایت با تاکید بر اینکه محور اصلی آموزش ها در ایام کرونا در بستر شبکه شاد بود گفت: ۳۰ درصد دانش آموزان به وسایل هوشمند ارتباطی دسترسی نداشتند که با همت خیرین تاکنون ۱۶۲ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا شده است.
وی افزود: استان هرمزگان نیز تاکنون ۴ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار اهدا کرده است و در سال جاری ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به این استان برای خرید تجهیزات هوشمند آموزشی اختصاص خواهد یافت.
شایان ذکر است استان هرمزگان ۱۸۹ مدرسه استثنایی دارد که ۷۸ مدرسه  از این تعداد مدارس مستقل و ۱۱۱ یازده مدرسه نیز مدارس ضمیمه هستند.
همچنین ۴۵۷ مدرسه عادی در این استان نیز پذیرای دانش آموزان با نیازهای ویژه در  قالب طرح تلفیقی فراگیر می باشند.
مجموع دانش آموزان با نیازهای ویژه استان هرمزگان ۴ هزار و ۳۷۹ نفر است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *