شناسه خبر: 34919 منتشر شده در مورخ: 1400/9/27 ساعت: 12:52 گروه: اجتماعی  
اشتغال متناسب با ظرفیت‌های افراد دارای معلولیت طرح‌ریزی و در مسیری هوشمند رصد می‌شود

اشتغال متناسب با ظرفیت‌های افراد دارای معلولیت طرح‌ریزی و در مسیری هوشمند رصد می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز خرسندی از توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع کارآفرینی و اشتغال پایدار، گفت: اشتغال متناسب با ظرفیت‌های جسمانی افراد دارای معلولیت و سایر جامعه هدف بهزیستی طرح‌ریزی می‌شود و در یک مسیر هوشمند، اشتغال آنها را رصد کنیم.

به گزارش ایران سپید اولین نشست تشکیل کمیته تخصصی اشتغال افراد دارای معلولیت با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «محمود کریمی بیرانوند» معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران ستادی و روساء سازمان‌نهای مردم‌نهاد فعال در حوزه معلولان برگزار شد.

قادری: اشتغال؛ مهمترین رکن درخواست‌های جامعه هدف

در ابتدای این نشست «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با ابراز خرسندی از توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به موضوع کارآفرینی و اشتغال پایدار، گفت: اشتغال متناسب با ظرفیت‌های جسمانی افراد دارای معلولیت و سایر جامعه هدف بهزیستی طرح‌ریزی شود تا در یک مسیر هوشمند، اشتغال آنها را رصد کنیم. اشتغال، مسکن و معیشت از ارکان درخواست‌های جامعه هدف است که مهمترین رکن اشتغال می‌باشد.

کریمی: تاکید بر اشتغال افراد دارای معلولیت ذیل مصوبه ۱۲ هشتاد و یکمین جلسه اشتغال کشور

«محمود کریمی بیرانوند» معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: مقوله ایجاد شغل و پایین آوردن نرخ بیکاری یکی از دغدغه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و بارها تاکید کردند که اشتغال مسئله دوم کشور است؛ لذا اگر مسئله اشتغال حل شود مسئله معیشت و بالتبع تورم و بیکاری هم حل می‌شود.

معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در معاونت توسعه و کارآفرینی و اشتغال وظیفه داریم به موضوع بیکاری در کل سطح جغرافیا ایران ورود پیدا کنیم، گفت: ما ذیل مصوبه ۱۲ هشتاد و یکمین جلسه اشتغال کشور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی که بیشترین اثرگذاری بر بهره‌وری و اشتغال را داشته باشد بالاخص برای مخاطبانی که بیشتر به حمایت ما نیاز دارند. ذیل مصوبه فوق‌الذکر ۸ کارگروه تشکیل شد که یکی از آنها کارگروه‌ اشتغال حمایتی است که ۳ مخاطب اصلی مشتمل بر افراد دارای معلولیت، افراد گرفتار اعتیاد و زندانیان دارد که نهایتا در یک برنامه‌ریزی میان‌مدت(۳ تا ۵ سال) بتوانیم نرخ بیکاری این جامعه مخاطب که قابلیت اشتغالزایی دارند را کاهش دهیم.

وی شناسایی، مهارت‌سازی یا مهارت‌یابی و بکارگیری را سه مرحله ایجاد اشتغال برشمرد و اذعان کرد: در مرحله شناسایی سازمان بهزیستی می‌تواند علمدار باشد؛ در مرحله مهارت‌سازی یا مهارت‌یابی سازمان آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای باید نقش‌آفرینی کند و نهایتاً با تامین مالی کاریابی در سراسر کشور صورت گیرد. لذا باید یک بسیج همگانی صورت گیرد.

یادآوری می‌شود؛ در ادامه اولین نشست تشکیل کمیته تخصصی اشتغال افراد دارای معلولیت روساء سازمان‌نهای مردم‌نهاد فعال در حوزه معلولان به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مقرر شد سازمان بهزیستی کشور شغل‌های جدید متناسب با ویژگی‌های افراد دارای معلولیت را احصاء کند تا براساس آن از بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش که قابلیت اشتغال دارند شناسایی شوند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *