شناسه خبر: 34917 منتشر شده در مورخ: 1400/9/27 ساعت: 12:48 گروه: اجتماعی  
۷۰ درصد دانش‌‌آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می‌شوند

۷۰ درصد دانش‌‌آموزان استثنایی به شکل حضوری در کلاس حاضر می‌شوند

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

به گزارش ایران سپید به نقل از پانا، مجید هداوند درخصوص آخرین وضعیت مدارس استثنایی و میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان، اظهار کرد: «آنچه که الان به شکل جدیدی با آن روبرو هستیم بحث ارزشیابی و امتحانات دانش‌آموزان استثنایی است. به همه استان‌ها اعلام کردیم که بخشنامه مرکز سنجش و پایش و کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک است و درخصوص دانش‌آموزان استثنایی در مناطقی که ما اعلام کردیم از ابتدای مهر و از اول آذر ماه کلاس‌ها به صورت حضوری دایر شوند.»

وی افزود: «تأکید کردیم که حتما ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باید به شکل حضوری و مطابق با آیین‌نامه‌های آموزشی و ارزشیابی دوره‌های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. ارزشیابی دانش‌آموزان استثنایی با هوش‌‌بر عادی متوسطه اول و دوم،‌ کاردانش و فنی‌و‌حرفه‌ای براساس مصوبات و شیوه‌نامه‌های آموزش و پرورش عادی انجام می‌گیرد.»

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: «اگر در زمان امتحانات امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس فراهم نباشد، با تایید اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ارزشیابی براساس شیوه‌نامه ارزشیابی تحصیلی تربیتی دوره‌های تحصیلی که در زمان شیوع کرونا سال گذشته ۲۳ آذر آن را ابلاغ کردیم، انجام خواهد شد.»

وی ضمن اشاره به میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان مدارس استثنایی، گفت: «در برخی از استان‌ها پایگاه‌های واکسیناسیون خاص برای دانش‌آموزان استثنایی دایر شده بود که طبق آخرین آمار تا ده روز گذشته بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما به صورت کامل واکسینه شدند و معلمان استثنایی نیز بیش از ۹۰ درصد واکسینه شدند. تأکید کردیم که مدیران پیگیری کنند که همه کارکنان مدارس و افرادی که با دانش‌‌آموزان استثنای در ارتباط هستند،‌ واکسینه شده باشند.»

وی در خصوص نرم‌افزار گویاساز ویژه دانش‌آموزان نابینا نیز گفت: «یکی از مناسب‌سازی‌هایی که باید برای شبکه شاد انجام می‌دادیم، راجع به نابینایان بود. کارگروه فنی وزارت آموزش و پرورش مشخص کرده که تغییرات ایجاد شده است و ظرف دو سه روز آینده در آپدیت جدید این تغییرات انجام خواهد شد. در آپدیت جدید شاد بحث استفاده دانش‌آموزان نابینا نیز انجام خواهد شد تا بتوانند از شاد استفاده کنند.»

هداوند در خصوص حضوری بودن مدارس نیز بیان کرد: «در بخشنامه‌ای که در ۳۰ شهریور ماه ابلاغ کردیم، تأکید کردیم که حتماً باید سلامت دانش‌آموزان و معلمان حفظ شود و حتماً سرویس مدارس باید فراهم شود. اصل بر حضوری بودن است اما شورای مدرسه در نظر داشته باشد که دانش‌آموزانی که معلولیت شدید دارند به صورت مجازی از کلاس‌ها استفاده کنند.»

وی خاطرنشان کرد: «بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان ما به شکل حضوری و ترکیبی در کلاس حاضر می‌شوند و سایرین نیز به شکل مجازی از شبکه شاد استفاده می‌کنند.»

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان اظهار کرد: «ما بیش از ۱۰ هزار محتوا را آماده و در کانال‌های شبکه شاد بارگذاری کردیم تا یک بانک اطلاعاتی برای اولیا و معلمان و دانش‌آموز باشد. هرچند آموزش مجازی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت. نصاب دانش‌آموزان ما در کلاس‌ها ۳ و نهایتاً ۵ نفر است بنابراین پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری رعایت می‌شود. اگر ستاد ملی مقابله با کرونا وضعیت را قرمز اعلام کند، ما نیز تابع تصمیمات این ستاد خواهیم بود.»

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *